@D.V./ La façana marítima del Port d’Eivissa serà peatonal i l’edifici des Martell, finalment, tindrà només una superfície de 600 metres quadrats i no inclourà ni restaurants ni cap àrea comercial. És el projecte definitiu del que serà el nou port de Vila i que aquest dilluns ha presentat personalment a Eivissa el president de l’Autoritat Portuària de Balears (APB), Alberto Pons.
A la roda de premsa, Pons no ha escatimat elogis al projecte definitiu i s’ha mostrat exultant respecte al futur port: “Serà el millor port esportiu del Mediterrani”, ha dit. El president de l’APB ha presentat una projecció de powerpoints amb recreacions a ordinador de la futura façana marítima de Vila i de la zona des Martell.
L’aspecte més polèmic del projecte, el futur edifici de serveis des Martell, s’ha consensuat amb els comerciants i amb l’Ajuntament de Vila: tindrà una superfície de 400 metres quadrats més 200 metres quadrats de porxo, en contraposició amb els 2.358 metres quadrats de l’edifici actual, que serà enderrocat. L’actual estació marítima suma tres plantes d’alçada mentre que el futur edifici de serveis constarà només d’una planta baixa que inclourà les oficines de les dos marines, uns banys públics, uns magatzems i una oficina d’informació turística del Consell Insular.
Pons ha admès que ell hauria preferit que el nou edifici inclogués restaurants i espais d’oci, però que han set “receptius a les peticions de la ciutadania”. “Els comerciants del port ens deien que seria competència deslleial” ha dit el president de l’APB, “jo no ho crec així, però ho respectam”.
Un espai peatonal i «amable» amb els passejants
Les obres del nou port començaran el proper 15 de setembre, es preveu que finalitzin el maig de 2015 i comptarà amb un pressupost de 8 milions d’euros. Els treballs inclouen tota la zona compresa des de l’estàtua dedicada als pescadors fins el mur. Tota aquesta façana marítima serà peatonalitzada i només s’autoritzarà el pas de vehicles de càrrega i descàrrega, transport públic, vehicles d’emergència i usuaris del port nàutic i creueristes.
Pons ha admès que l’opció de peatonalitzar no era la favorita dels comerciants del barri de la Marina, però ha assegurat que aquesta aposta és l’encertada: “Els clients dels locals de la Marina no podran deixar el cotxe a la porta, és veritat, però a canvi guanyem un passeig que serà una absoluta atracció, un dels llocs més espectaculars del Mediterrani, i tindrà una zona de terrasses magnífica”. L’alcaldessa d’Eivissa, Pilar Marí, ha recordat, a més, que a l’avinguda de Santa Eulària s’acondicionaran 124 llocs d’aparcament i que s’estan cercant nous pàrquings dissuasoris.
El nou port també tindrà àrees d’ombra, zones verdes, s’eliminaran les barreres físiques i visuals, i s’inclourà un carri-bici. “Volen crear un entorn amable i agradable pel ciutadà. Els materials i els acabats seran de màxima qualitat” ha dit el president de l’APB, “volem que sigui una infraestructura feta per perdurar en el temps”. Per la seva banda, el president del Consell Insular d’Eivissa, Vicent Serra, ha recordat que aquest projecte és “una obra molt desitjada per tots els eivissencs”.
APB en este caso, un 10
APB en este caso, un 10
Cuando los proyectos están bien pensados, la ciudadanía lo agradece.
Cuando los proyectos están bien pensados, la ciudadanía lo agradece.