@Noudiari / La segona jornada de la ITB de Berlín ha tancat amb la confirmació de les bones perspectives del mercat alemany per Eivissa per a la propera temporada turística. En les reunions que s’han mantengut amb diversos touroperadors, els més importants preveuen increments de les reserves amb Eivissa superiors, fins i tot, al 10%.
En el cas d’Alltours, aquest touroperador preveu increments superiors al 10% per Eivissa, Formentera i Mallorca. Aquest majorista ha destacat la importància de renovar les estructures hoteleres, així com la necessitat de donar suport a mesures de protecció del medi ambient, com les energies renovables i l’economia de recursos en la producció.
Alltours ha manifestat la seua aposta per allargar la temporada i la importància de modernitzar la planta hotelera amb una bona relació qualitat-preu, si bé també ha destacat la forta competència de Creta o Turquia, amb una alta qualitat i preus molt competitius, així com destinacions com Bulgària o Croàcia.
El major touroperador alemany, TUI, també ha anunciat un increment del 12% de les capacitats contractades a Eivissa. TUI ha remarcat la importància del desenvolupament d’establiments hotelers orientats a públics específics, i ha explicat que les dades de satisfacció dels seus clients són superiors en aquest tipus d’establiments, i no tant en els generalistes.
Aquest majorista preveu que l’increment sigui superior a Eivissa i Menorca respecte Mallorca on, no obstant això, ja disposen d’una presència molt important. També ha alertat de la forta competència d’altres destinacions, especialment per la recuperació de Grècia, i de la importància de mantenir la competitivitat.
Caiguda
Der Touristik és l’únic operador que registra una lleu caiguda a Eivissa, si bé aquesta es deu a la reestructuració dels establiments amb els quals treballa i no tant a un descens de la demanda. Aquest touroperador ha manifestat que Balears, juntament amb Turquia, són la destinació preferida dels alemanys, i ha considerat que les illes han de promocionar-se de forma diferenciada, a més de potenciar-se la qualitat dels establiments i allargar la temporada a través d’activitats.
Finalment, Thomas Cook ha ressaltat les bones perspectives de la zona mediterrània (Turquia, Grècia i Bulgària) i ha insistit també en la necessitat d’una bona promoció per Balears i la creació de productes específics d’allotjament. També ha destacat la importància de promocionar el turisme actiu.