@Noudiari/ La Conselleria d’Economia i Competitivitat ha organitzat la primera sessió de treball del ‘Souvenir LAB’, un taller específic per definir cap a on ha d’anar l’estètica i el disseny dels souvenirs, donar a conèixer els comerciants la importància del disseny i el merchandising visual per poder ser més competitius, així com donar-los la possibilitat de conèixer el treball del dissenyador.
«És un projecte il·lusionant. Una forma de treballar diferent que permet unir esforços. Un projecte col·lectiu, en el que participin un sumatori de tendes, és millor que accions dutes a terme individualment», assenyala el conseller d’Economia i Competitivitat, Joaquín García.
Un projecte pilot
Aquesta iniciativa s’engloba dins del Pla de Dinamització Comercial de Calvià. El projecte Calvià is shopping!! An experience és un programa integral de millora competitiva del comerç, que s’adequa a les característiques del municipi tenint en compte les seves necessitats específiques. «És un projecte pilot que ha tingut molt bona acollida per part de tot el sector. És la primera vegada que aquest concepte s’inclou en un Pla de Dinamització Comercial i en funció de l’acollida que tingui tractarem de fer-ho extensiu a la resta de municipis», destaca la directora general de Comerç i Empresa del Govern balear, Lourdes Cardona.
En aquesta primera sessió hi han participat tècnics de l’Institut d’Innovació Empresarial (IDI), experts en interiorisme, disseny gràfic; tècnics de l’Oficina de Comerç i Territori (PATECO) del Consell de Cambres Oficials de Comerç, Indústria i Navegació de la Comunitat Valenciana; i Gabriel Golomb i Jorge Isaurralde de Cartoon Juegos & Tatúm. Amb les conclusions de les pròximes sessions, s’elaborarà una guia de bones pràctiques amb consells de disseny per als souvenirs.