@Noudiari / L’equip de govern del Consell Insular lamenta el que ha qualificat com de «manca de control econòmic i administratiu» amb què es va treballar durant l’anterior legislatura després de conèixer les incidències detectades per la Sindicatura de Comptes, que alerten que en 2010 es va pagar una factura de 299.576,23 euros per unes obres realitzades a l’hipòdrom de Sant Rafel en les que no s’havia formalitzat cap expedient de contractació, per la qual cosa «no s’havien complit els principis de publicitat, transparència i lliure concurrència als quals està obligada l’administració pública».
«Aquesta incidència s’afegeix a d’altres irregularitats detectades per la Sindicatura, com el fet d’incloure les despeses de la carretera de Sant Rafel a Santa Gertrudis com a despesa corrent i no com a inversió durant dos exercicis pressupostaris. Aquesta irregularitat comptable, que es va corregir en 2011, va permetre que el Consell complís els requisits per endeutar-se i demanar crèdits ICO que, en cas d’haver-se portat correctament la comptabilitat, no s’haurien pogut formalitzar», explica el Consell Insular en una nota de premsa.
El conseller d’Economia i Hisenda, Àlex Minchiotti, ha recordat “les nombroses irregularitats administratives que s’estan trobant procedents de l’anterior legislatura”. Minchiotti ha criticat que “no es fes cas de procediments administratius elementals, com treure a concurs públic les obres o evitar la fragmentació de contractes, com amb el cas del projecte de Platja d’en Bossa”. El conseller també ha recordat les irregularitats en la gestió del Consorci de Gestió Sociosanitària, que també ha posat de manifest la Sindicatura de Comptes”.