@Noudiari/ La Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes (FAPA) d’Eivissa ha manifestat que considera “insuficient” l’ordre per part de la conselleria d’Educació, per la qual es desenvolupen de determinats aspectes del TIL.
“Per als que encara guardàvem una petita esperança, la lectura de la nova ordre de desenvolupament i aplicació del TIL publicada per la conselleria el passat dia 10 de maig, ha estat com una gerra d’aigua freda en constatar, com de nou, es deixava passar una oportunitat d’or per intentar apropar postures amb la comunitat educativa”, han manifestat des d’aquests organismes.
Resposta unànime de famílies, docents i inspectors
La FAPA ha volgut remarcar que “la resposta de tots els sectors (famílies, docents i inspectors) ha estat unànime, com així ha quedat demostrat en els diferents comunicats que han fet públics als quals han expressat el seu profund desacord i malestar pel contingut de l´ordre, denunciant una vegada més que no es contemplin ni es tinguin en compte aspectes tan importants i que reconeguts experts a escala internacional apunten com a indispensables”.
Els pares i mares d’alumnes es refereixen a punts com l’autonomia dels centres per decidir el seu propi projecte educatiu, la voluntarietat, flexibilitat i progressivitat en la introducció de qualsevol projecte plurilingüe, la dotació de recursos materials i personals necessaris per a l’aplicació i desenvolupament de nous projectes lingüístics, la dotació de personal per a l’atenció a la diversitat i als alumnes amb necessitats especials i la Planificació i dotació d’un pla de formació del professorat.
S’ha de cuidar més l’ortografia, per favor : «com així a quedat demostrat «