@Noudiari / La consellera de Turisme, Carmen Ferrer, ha presentat aquest matí la promoció que es portarà a terme a la fira World Travel Market de Londres, que tendrà lloc la propera setmana, del 3 al 6 de novembre. La fira va registrar l’any passat 48.000 visitants, tots ells agents de viatges i periodistes, la qual cosa va suposar un 24% d’increment respecte l’edició de 2013. El mercat britànic, amb 745.000 turistes l’any passat, és el mercat internacional més important d’Eivissa.
Eivissa acudirà a la fira amb un estand propi, conjuntament amb Formentera, i en aquesta ocasió la promoció de l’illa farà especial menció al 15 aniversari de la declaració de Patrimoni de la Humanitat.
L’estand estarà ubicat en la mateixa ubicació que l’any passat, amb una superfície de 44 metres quadrats i amb un nou disseny en el qual destacarà un collage de fotografies retroil·luminat que, a mesura que els assistents s’hi acostin, les fotografies s’ampliaran. En acabar el recorregut, es faran preguntes als assistents (professionals dels sector turístic) per comprovar el seu grau de coneixement sobre l’illa d’Eivissa. Els participants podran guanyar estades a Eivissa.
Per a la fira s’ha editat un nou fulletó dedicat a l’art contemporani, al qual, a més d’artistes britànics que han tengut relació amb Eivissa, es mencionaran figures com Josep Lluís Sert o Erwin Broner. “El mercat britànic coneix molt bé Eivissa, però hem de seguir intentant estirar la temporada i potenciar que a finals d’abril i principis de maig, així com en octubre, tenguin raons per visitar-nos”, ha explicat la consellera.
Eivissa continuarà promocionant 10 esdeveniments esportius que tendran lloc en 2015, així com els productes que ja estan en marxa (el fulletó +55, submarinisme, caiac…). La Fundació de Promoció Turística d’Eivissa té programades diverses presentacions i trobades amb premsa, agents de viatges i professionals durant la fira.
Formentera
El gerent del Patronat de Turisme de Formentera, Carles Bernús, ha explicat que el mercat britànic és molt important per l’objectiu de Formentera d’allargar la temporada. La seua promoció es centrarà en el nou fulleto Formentera Child Friendly Island, dedicat al turisme familiar, així com en promocionar les activitats a l’aire lliure i una nova ruta de running.
Vila
La regidora de Turisme de l’Ajuntament d’Eivissa, Lina Sansano, ha explicat el material promocional que es portarà a la fira per promocionar la declaració de Patrimoni de la Humanitat, i ha recordat el programa de ‘La platja oberta tot l’any’, que té lloc a Talamanca durant tots els caps de setmana de l’any.
Santa Eulària
Santa Eulària promocionarà la cultura del seu municipi amb una guia titulada ‘Santa Eulària, on viuen les muses’, centrada en els artistes, entre ells diversos britànics, als quals el municipi ha servit d’inspiració, tal i com ha explicat el regidor de Turisme, Salvador Losa.
Sant Josep
A Sant Josep, el gerent de Turisme, Manuel Adana, ha recordat la seua aposta pel turisme nàutic i el submarinisme, mentre que Sant Joan buscarà potenciar el turisme rural i familiar, ha explicat Jaume Marí, regidor de Turisme.
Sant Antoni
Sant Antoni, per la seua banda, incorporarà com a novetat la segona edició de l’October Festival , que tendrà lloc del 9 al 12 d’octubre de 2015, i tornarà a unificar la seua promoció turística sota el paraigües ‘Sunset and sea’, ha explicat el regidor de turisme, Vicent Ribas.