@D.V./ Les obres del Port d’Eivissa continuaran. La reunió de la Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament d’Eivissa que s’ha celebrat aquest dimecres i que ha aplegat als regidors de l’Ajuntament, representants de tots els partits amb representació al consistori, els arquitectes de la Comissió més una representació del Col·legi d’Arquitectes, així com al director de l’Autoritat Portuària de Balears, Juan Carlos Plaza, ha decidit que les obres de reforma dels molls de llevant del Port, situats davant del barri de La Marina, han de continuar. Això no obstant, les actuacions a la zona del Martell es paralitzen fins hivern de 2015, a l’espera d’un consens sobre què fer en aquest espai.
Aquest acord comporta una bona notícia: la reforma del Port no s’atura i es pot avançar en uns treballs que ja acumulen molt retard. Això no obstant, hi ha aspectes sobre els quals encara no s’hi ha pogut arribar a cap acord i que es continuaran debatent en pròximes reunions. Així, encara s’ha de discutir el pla d’usos dels molls de llevant, avançar en un pla de mobilitat de la zona i decidir sobre el projecte del pàrquing subterrani a la zona del Martell.
Les obres poden avançar
“Estic contenta pel resultat, perquè això significa que les obres ja poden començar”, ha declarat la tinent d’alcalde, Lina Sansano, qui ha assegurat que totes les consideracions dels tècnics que formen part del Pepri seran tingudes en compte. Sansano també ha avançat que existeix un projecte d’aparcament soterrat al Martell que tindrà un sortint en superfície d’entre 90 centímetres i un metre.
Sansano ha lamentat la “situació kafkiana” de tornar a debatre una altra vegada sobre un tema que semblava liquidat i que s’allarga com una mena de culebrot inabastable. Segons Sansano, l’atzar i l’infern burocràtic els han fet una mala jugada: “Les al·legacions de la ponència tècnica del Pepri es van enviar a Autoritat Portuària i ells ens van enviar la resposta però, per desgràcia, a la proposta d’Autoritat Portuària no se li va donar registre d’entrada i el document no va arribar a qui pertocava”. Malentesos que ja s’han solucionat i ara, amb tots els interlocutors sobre la taula, ja s’estaria en disposició de posar fil a l’agulla.
Estudiar els usos i l’integració del port a la ciutat
El representant del Col·legi d’Arquitectes, Marc Tur, també ha considerat aquesta reunió un avanç, però adverteix que queda molta feina per fer, i posa l’accent obre el pla d’usos: “Se’ns va vendre un projecte centrat a atreure a megaiots, però això implica donar vida a aquesta zona només durant tres mesos a l’any”. Per a Tur, és imprescindible “pensar i decidir quin Port volem, què fer amb ell la resta de l’any, i de quina manera l’integrem a La Marina”.
Per la seva banda, el regidor de PSOE-Pacte Marc Costa també ha valorat positivament la reunió d’avui perquè comporta “donar llum verda a unes obres que la ciutadania ens reclama”. Costa coincideix amb el criteri dels arquitectes de què cal repensar els usos marítims dels molls de llevant: “Han de ser una ferramenta per revitalitzar el barri de La Marina i allargar la temporada turística”. Per al regidor socialista fa faltat una “mirada integral a la reforma del Port, que integri també el passeig marítim”.
¿Contenta Lina Sansano? ¿Contenta de que en vez de que las obras finalicen en mayo se hayan de demorar dos inviernos y quede un bodrio y un apaño en el martillo? Dimite Sansano no sirves para lo que haces. Lamentable
no serás ex concejal del PP? del pref?
jo demano jocs i un parc infantil en es port, així els meus fills petits, els teus nets voldran anar a passetjar pel moll, i pot-ser ferem un mos, o beurem un refresc,…, nova vida per aquest barri històric
El barri de la Marina és un barri mort la major part de l’any per l’abús que es permet de soroll i molèsties és insoportable. El barri hauria de tenir l’activitat de qualsevol barri normal i viu, vida de dia i descans de nit. I amb l’activitat que es permet perquè un pocs s’ompliguin les butxaques i treballin tres mesos a l’any, perquè vingui gent de fora a fer sous que després gasta fora d’aquí, perquè restauradors i botiguers de poca qualitat invadeixin l’espai públic, amb el consentiment de l’ajuntament i l’APB que fan caixa clar, i etc etc etc. és impossible que el barri estigui viu. I així continuarà mentre la ciutadania del barri no s’organitzi, i que ho faci més enllà de l’Associació de (Veïns?!) i Comerciants, que són uns altres llepaculs interessats. Des d’aquí faig una crida als veïns farts que volem revertir aquesta situació perquè comencem a moure’ns: ara és l’hora!
Arnau? Perdoni, però, qui és vostè per insultar als veïns? Faci una volteta pel barri i parli amb la gent i veurà que està del tot equivocat. De fet, ja veurem el poder de convocatòria que té la seva crida veïnal; jo li dic, no hi anirà ni sa mare. Els veïns del que anam farts és de la degradació del barri i de llegir asenades com les seves. Sort amb la movilització.
I qui és vostè per parlar en nom de tots els veïns? I de quins veïns exactament?Jo només denuncie el que és obvi. Li deman: no és obvi que el barri està segrestat 4 o 5 mesos l’any? No ho són els sorolls i les molèsties insufribles? ¿No és verittat que gairebé no es pot transitar en molts punts com ara els carrers Mar, Castelar, Lepant, Lluís Tur i Palau, Andanes, Enmig, Barcelona, Lluís Tur i Palau, Andanes, Enmig, Barcelona, Alfons XII, Mare de Déu, etc., places de sa Tertúlia o Martí Riquer? I que em diu del barri de sa Penya? Li agrada la degradació que presenta? I li agrada veure tots els venedors de droga que hi campen tan alegrement? Demani demani, als veïns si els agrada tot això, si els agrada com s’hi viu durant els mesos de maig a octubre. I què vol que fem els veïns? Que en marxem? Aquesta és la seua proposta? A veure, digui’ns la seua solució.
Benvolgut boixos, el que està segrestat són la teua capacitat d’entendre i el teu sentit de la ubiqüitat.La Marina ha set sempre un barri sorollós, inclús abans del turisme,el remet a que investigui aquest fet. De fet, ara mateix, si n’eliminàssim el turisme com vostè pretèn, quan bufa una mica de vent les barques normaletes ja fan una bona remorella i l’azaña o similars ni li dic. Seguint amb el mateix tema del soroll, gràcies a l’aflorament de beach clubs i ushuaias -això sí que són delictes ecològics!!- al port aquest darrer estiu no hi ha hagut ni Déu. De fet, sí, alguns pretenem que els carrers de la Marina siguin difícils de transitar i que la gent gasti sous al barri 15 hores al dia. Potser si vénen rics amb els iots podríem combinar els carrers transitables amb el fet que els comerços sobrevisquin i supòs que inclús el camellisme barater desapereixeria (en aquest moment he de reconèixer que no sé a quin punt he començat a ser irònic).
Creu-me boixet, jo t’entenc, gairebé l’admir per ser tan ingenu, si em troba pels carrers del barri li firmaré la sol·licitud de convertir el barri en un barri residencial i ferem tancar els negocis. Jo tancaré la paradeta i espero que la meva dona funcionaria m’ajudi a pagar els deures contrets aquests darrers anys. Altra cosa és seguir el joc al col·legi d’arquitectes, del qual he de reconèixer que no entenc en absolut el que estan fent.
Per cert, com se guanya la vida vosté?
Qui ha dit que ningú hagi de tancar la parada? Jo no. En qualsevol cas, deman més ordre i control. Però una bona reconversió i replantejament no aniria gens malament, perquè hi ha parades i comerços que fan vomitera de tan cutres i repetitius.
Fa anys que visc a la Marina i n’hi pens viure molts més. I sí, té raó en una cosa: abans ja era un barri sorollós. Ara bé, quin argument és aquest? Una bonyiga d’argument. Si abans ho era, molt abans no ho devia ser gens. Per què ho ha de continuar sent? Potser el veïns de la Marina som de segona? No paguem impostos com qualsevol? No tenim dret a una qualitat de vida semblant a la resta? Per què no es posa vostè un negoci tipus la Biela o el Zoo bar a baix de ca seua a veure si ho soporta? Sé que no respondrà a cap d’aquestes o de les anteriors perquè sap que tinc tota la raó. L’únic argument que té vostè i els que són com vostè és el de fer-me passar per un il·lús, però és llei de vida que això s’acabi tal i com està concebut. En cap ciutat o capital com cal passa el que ocorre aquí. Surti una mica, ja no dic a l’estranger sinó per l’Estat, i veurà que en els lloc civilitzats els horaris i les concentracions de serveis estan molt més regulats i conciliats amb la vida dels veïns. I si no, temps al temps. Això no pot continuar sent una casa de putes. La gent com vostè volen fer de la Marina un parc temàtic Però fins i tot els parcs temàtics tanquen a la nit. Per què en llocs com ara Palma existeixen Magalufs o semblants? Per donar sortida a aquest turisme de garrafa. Vol que això continuï? Idò vagi canviant la paradeta a Platja d’en Bossa, m’entén veritat?
Ah, i vostè d’ironia, en té ben poca. Jo diria més bé que és un cínic interessat que només mira per la seua butxaca sense miraments per ningú més. Per cert, posats a fer preguntes, respongui aquesta: on viu vostè? Ja li responc jo: a la Marina segur que no, perquè ja fa dos anys que aquí no atraquen els vaixells com l’Azaña. Aquestes molèsties almenys ja no les patim els veïns. Com diu vostè, potser jo he de marxar a jeure, però vostè… muts i a la gàbia!
Se plantean de nuevo el aparcamiento semisubterráneo en el martillo que se descartó por el impacto visual sobre la fachada marítima porque supone levantar el nivel del suelo 1 metro de altura y cambiar la imagen de Ibiza.
No importa tampoco que con las obras en el martillo y para habilitar los accesos al parking hipotético deberán levantar otra vez parte de la obra millonaria que ahora ejecutan?
Es realmente vergonzoso , dejar ese pegote ahi y el poco respeto por el dinero público, aunque venga de Puertos .
ya era hora que se preocuparan un poco por el Casco histórico….a quien se le ocurrió la genial idea de un puerto SIN coches??y sin ninguna alternativa ..estamos locos. Esto no es lo que me habian contado que se haria
y a los vecinos y comerciantes que somos de la Marina y Sa peña?? que hacemos aparcamos en es Pratet o en los disuasorios de los multicines??
Espero se haga un buen aparcamiento SubTerraneo para los vecinos, comerciantes y todos los visitantes- turistas y usuarios de los yates.
No coches en superficie – Si al Subterraneo
El aparcamiento subterraneo para vecinos y comerciantes? En qué mundo vive usted? Si se llegan a hacer van ser para los usuarios de las marinas y no para la ciudad, y con precios astronomicos para amortizar la inversion. Explotará una concesionaria y le tendrán que salir las cuentas.,..,,no se dan cuenta de la jugada?
Ya se paró esa opción por el impacto visual, y por dl ruesgo de la repercusión en la cimentacion de los edificios , ahora ya parece que da igual…..
Es posible que la APB construya un aparcamiento por interés social, y no sólo por el beneficio que se obtenga?
Eso es lo desesable y lo que se tiene que reclamar. La APB tiene muchos ingresos económicos en el puerto de Ibiza que puede permitir financiar un aparcamiento que no sea rentable económicamente, pero sí necesario para el barrio.
¿Los comerciantes por qué tienen que disponer de aparcamiento? Yo trabajo en Sant Antoni en una oficina y no me reservan plaza de parking… ¿A lo mejor os creéis superiores a otros trabajadores? Si queréis parking os lo pagáis, ya estafaréis luego a los guiris con la magia de la isla blanca… Con perdón a los honrados, por eso
¿Ha dicho alguien que el aparcamiento deba salir gratis a los comerciantes? ¿Es posible pensar en una escala de precios, según el uso y el colectivo de que se trate (residente, visitante, comerciante, anual, de temporada? Puede aportar ideas…
Vivo con la ilusión de que la marina y sa peña vuelvan a ser algo importante y atractivo para que la gente quiera vivir aquí, pero para eso se tiene que hacer un aparcamiento subterráneo con visión de futuro de aquí a 50 años.
Pido al ayuntamiento, al consell, al consorcio, a los arquitectos que luchen por un puerto para la ciudad… Queremos un casco Historico de PRIMERA categoría!!! No lo que quieren hacer….una chapuza!!!
si es de 180 plazas entonces seguro que si!!! pero si es de 300-400 plazas entonces tambien seria para los vecinos, comerciantes y turistas…..
Que prefieres aparcar en es pratet o en los disuasorios?? no ves que estan dando Gato x Liebre??
Y gratuito, faltaría más. Viva el sacrosanto deber de proporcionar aparcamiento en el mismísimo centro de la ciudad! Abramos Dalt Vila al tráfico para que los turistas puedan subir en coche hasta el ayuntamiento!
El transporte público es para pobres!