@Noudiari / L’alcaldessa de Sant Antoni, Pepita Gutiérrez, i el regidor de Turisme, Vicent Ribas, s’han reunit avui a Londres en el marc de la fira World Travel Market amb els responsables de l’empresa Jet2, un dels principals touroperadors britànics que opera a Eivissa, i amb qui han acordat comercialitzar a partir del mes de gener de 2015 la segona edició de l’October Festival Ibiza (OFI), que es celebrarà a Sant Antoni al mes d’octubre de l’any que ve.
Segons ha explicat el regidor de Turisme, Jet2 organitzarà aquest mes de desembre al seu ‘call center’ de la ciutat britànica de Leeds una presentació de l’oferta turística de Sant Antoni centrada en dos productes: l’October Festival Ibiza 2015 y el ‘Sunset&Sea’. “A aquesta presentació hi podran participar també els empresaris del municipi i tindran l’oportunitat de promoure els seus establiments i productes davant 60 agents de Jet2”, ha explicat Ribas.
A més a més, el regidor ha afegit que “la presentació a Leeds serà una acció promocional molt important per Sant Antoni, reforça la col·laboració que hem iniciat amb Jet2, que ja van visitar expresament Portmany aquest octubre amb motiu de l’October Festival Ibiza, i dóna una oportunitat de dur a terme una acció de promoció al petit empresari davant un dels touroperadors britànics més importants”.
Un dels objectius que des del primer moment ha tingut en compte l’Ajuntament de Sant Antoni amb la posada en marxa de l’October Festival Ibiza ha estat que els hotels i establiments del municipi puguin crear paquets turístics amb aquest producte. En aquest sentit, l’acord arribat avui amb Jet2 permetrà precisament que aquesta companyia pugui oferir als seus clients paquets concret per visitar Sant Antoni del 9 al 12 d’octubre de 2015 amb motiu de la celebració del festival, un certamen que cal recordar és per a totes les edats i inclou oferta musical, amb els concerts tributs en els cinc escenaris a l’aire lliure (Mambo, Ibiza Rocks, Arenal stage, Passeig stage i West End stage), i activitats culturals, gastronomia, nàutica, exposicions i la ‘zona kids’ només a per a boixos.
D’altra banda, l’alcaldessa Pepita Gutiérrez i el regidor Vicent Ribas també s’han reunit amb responsables del Grup Serhs, una de les empreses homologades per la Secretaria d’Estat de Turisme per comercialitzar el turisme sènior europeu, i amb qui s’ha acordat que donaran a conèixer Sant Antoni de Portmany en els mercats anglès, francès i també rus, però aquest en menor mesura, en el sector de població major de 55 anys. A final de novembre, Sehrs presentarà al seu pla de marketing, segona han informat a l’alcaldessa. Cal recordar que la badia de Sant Antoni ha estat seleccionada aquest mes d’octubre per primera vegada pel Ministeri de Turisme com a destí de turisme sènior europeu.
Consulat Britànic
L’alcaldessa Pepita Gutiérrez i la consellera insular de Turisme, Carme Ferrer, s’han reunit aquest matí amb John Heppenstall, responsable de les campanyes del Consolat Britànic. L’autoritat britànica ha confirmat a l’alcaldessa que tenen la intenció de canviar el missatge de prevenció destinat als turistes joves que visiten el municipi, joves d’entre 16 i 24 anys. En això, la primera edil ha demanat e insistit en que “s’ha de suavitzar el missatge”.
L’autoritat britànica ha comunicat a l’alcaldessa que “treballaran en noves idees” i que abans de difondre la propera campanya de prevenció, la presentaran al Consell i a l’Ajuntament de Sant Antoni. Segons ha explicat Gutiérrez, “fins ara, aquestes campanyes es divulgaven per part de l’Ambaixada i el Consolat Britànic entre els touroperadors però ara molts turistes contracten per lliure, sense acudir als majoristes i, per això, l’autoritat britànica demana la col·laboració de les institucions”