@Noudiari/ El conseller d’Esports, Jordi Vidal, juntament amb els assessors tècnics esportius, Pere Serra i Michael Romero, han presentat el balanç del Pla de Valors ètics en l’esport que el Consell impulsa en col·laboració amb el Govern balear a l’illa. La roda de premsa s’ha fet avui a la Sala d’Actes del Consell de Formentera.
Per això, en paraules de Jordi Vidal «el Pla de Valors pretén ser l’estratègia a seguir per tots els agents que hi actuen, des d’esportistes, pares i familiars, tècnics i monitors, directius, clubs, docents i professors, formadors i assessors». L’objectiu, segons ha afegit el conseller és «aconseguir una Formentera amb un esport més sà, més ètic i més educatiu amb més valors, on de forma prioritària es fomentin valors com la igualtat, el respecte, el compromís, l’esforç, la companyonia, etc.
Reptes de futur
Aquest curs escolar es continua amb el Pla de Valors, de fet les xerrades ja han començat amb la ponència de la triatleta Ana Casares, que va impartir als alumnes de l’IES Marc Ferrer, per ajudar als joves a organitzar el temps que es dedica a l’estudi i a l’esport. Precisament aquest és un dels reptes de futur estret del balanç del Pla de Valors del curs passat, en què s’ha detectat un alt abandonament dels infants que practiquen esport a partir dels 12 anys.
Per establir els reptes de futurs, els assessors esportius han fet unes enquestes entre entrenadors, pares/mares, i infants esportistes, i han creuat dades per veure els aspectes en què s’ha de treballar per millorar la situació de l’esport base a l’illa de Formentera i aconseguir així futurs adults amb hàbits de vida saludables.
A grans trets les conclusions que s’han estret són que és necessari incrementar la formació dels pares, especialment de les mares, que són les que més s’impliquen en la formació esportiva dels seus fills. També s’ha vist que s’ha de millorar l’estructura dels clubs perquè la feina dels monitors estigui més consolidada. Així mateix, s’ha constatat que s’ha d’incrementar la responsabilitat dels pares, entrenadors i directives. D’altra banda, seria recomanable que es creés un espai interactiu on els monitors es pogueren assessorar i compartir experiències. Per últim, es proposa fomentar actituds per afavorir la inclusió social.