@Noudiari/ La sala de Plens del Consell Insular d’Eivissa s’ha omplert aquest matí per participar al taller de Mobilitat Elèctrica organitzat per la institució insular. En aquest acte s’han detallat les polítiques desenvolupades pel Consell d’Eivissa i el Govern Balear per afavorir el vehicle elèctric i la transició a les energies netes i renovables.
La jornada s’ha obert amb una intervenció de la consellera insular de Mobilitat i Territori, Pepa Marí, qui ha reafirmat el compromís del Consell d’Eivissa per una «mobilitat amable, no contaminant, que preservi la qualitat de vida dels eivissencs». Posteriorment, el coordinador de Mobilitat, Gian di Terlizzi, ha explicat els motius de l’aposta pel vehicle elèctric: «No emet remors ni gasos, és més eficient, afavoreix la sobirania energètica i la implantació d’energies renovables, el que comporta la creació de llocs de feina a Eivissa i diversifica l’economia».
Di Terlizzi ha recordat que el Ple del Consell ha aprovat, per unanimitat, la renovació completa de la flota de vehicle de la institució per vehicles elèctrics. També ha recordat el conveni MELIB (Mobilitat Elèctrica a les Illes Balears) signat amb el Govern Balear i els cinc ajuntaments de l’illa, amb diverses mesures per incentivar l’ús del vehícle elèctric -reducció de l’impost de circulació, gratuïtat de les zones blaves durant dos anys- així com el projecte de la creació d’una xarxa de punts de recarga per tota l’illa.
Per la seva banda, el director general d’Energia i Canvi Climàtic del Govern Balear, Joan Groizard, ha posat l’accent en la transició energètica i la necessitat d’obtenir l’electricitat a través d’energies renovables. «Només el 0’4% de l’energia que consumim prové de renovables. Si l’energia elèctrica que utilitzem per moure aquests cotxes l’obtenim de combustibles contaminants com el gasoil, aleshores aquesta iniciativa no tindrà sentit. Hem de fer el canvi a les energies netes», ha senyalat. Groizard ha detallat també l’objectiu de què l’any 2050 les Balears assoleixin les emissions zero de CO2, i les mesures que s’han començat a adoptar que complir aquest horitzó.
La jornada tenia prevista la seua finalització a les 12 hores, però s’ha allargat una hora més a causa de les preguntes i les intervencions del públic assistent, que ha seguit amb interès totes les explicacions.
Em sembla molt be aquesta iniciativa de regalar cotxes elèctrics als eivissencs, tot un detall… On s han de demanar?
Ahora al hecho de no poder pasar por los túneles de los desdoblamientos lo llaman mobilitat amable….. imaginación desde luego que sí tienen. Y encima les votarán los que se creen que se dedicarán a regalar coches eléctricos.