@Noudiari/ El departament de Sanitat, Benestar Social i Igualtat del Consell Insular d’Eivissa destinarà enguany 3.000 euros per al Projecte PILSE (Programa d’Interpretació de Llengua de Signes). Aquest servei està dirigit a les persones amb discapacitat auditiva, i els permet comptar amb personal especialitzat que els acompanyen, fent d’intèrpret, per ajudar-los a realitzar els tràmits que sol·licitin.
Així, es realitza un acompanyament amb interpretació de llengua de signes per realitzar gestions mèdiques, bancàries, administratives, judicials, policials, o de qualsevol caire administratiu. També s’ofereix un acompanyament i interpretació d’actes, conferències o de qualsevol activitat institucional organitzada pel Consell Insular.
Aquest servei es pot sol·licitar telefònicament al 608.430.299 -mitjançant missatge de text o whatsapp-, o es pot demanar presencialment a les oficines del Servei d’Assessorament i Inserció Laboral de Persones amb Discapacitat, ubicat a l’Edifici de Serveis Socials de Cas Serres (c/Cosme Vidal Llàsser, s/n), en horari de dilluns a divendres de 8 a 15 hores. Les peticions s’han de realitzar amb una antelació mínima de tres dies, excepte les sol·licituds urgents que es poden fer les 24 hores del dia els 365 dies de l’any.
«Calculem que a Eivissa hi ha 300 persones amb discapacitat auditiva però, per desgràcia, poques d’elles saben de l’existència d’aquest servei» ha explicat la consellera insular de Sanitat, Benestar Social i Igualtat, Lydia Jurado, «per això considerem indispensable que aquest servei es vagi estenent perquè cal eliminar les barreres comunicatives, potenciar la seua autonomia i fer accessible l’administració a totes les persones amb discapacitat auditiva».
Jurado ha recordat també que, des de fa un any, els Plens del Consell Insular d’Eivissa es poden seguir amb streaming amb la llengua de signes.