@Noudiari/ El Consell Insular d’Eivissa ha volgut explicar avui els arguments pels quals el passat 19 de juny va presentar un recurs contenciós administratiu al jutjats de Palma contra el decret de l’alcaldia d’Eivisa que ordenava traslladar els autobusos a la nova estació Cetis. El Consell entén que aquest decret “modifica unilateralment les concessions de transport públic interurbà, preexistents, i de les quals és titular aquesta institució».
Segons el Consell, la modificació de les concessions “afecta a règim de parades, capçaleres de línia, freqüències i itineraris”. Degut a que la totalitat de les rutes que han d’operar són interurbanes, és a dir, titularitat del Consell, aquesta institució entén que en ordenar el seu ús es fa responsable de la seguretat de l’estació. A més, segons els serveis jurídics de la institució, l’única norma legal que habilita un ajuntament per establir una estació de viatgers al seu municipi i la obligatorietat del seu ús és l’article 131.de la Llei d’Ordenació del Transport Terrestre (LOTT, Llei 16/1987), article que queda expressament derogat per la Llei Òmnibus (Llei 25/09, de 22 de desembre).
El Consell també demana amb caràcter urgent, la suspensió del decret de l’Ajuntament mentre es porta a terme el procediment judicial, ja que es considera que l’estació no es pot ocupar, en aquest moment i amb aquestes circumstàncies. El Consell ha demanat al jutge que es pronunciï abans de l’1 de juliol de 2013.
Recurs contra les tarifes i contra la concessió
La propera passa, que es farà els propers dies, serà presentar un altre recurs contenciós administratiu, als mateixos jutjats, contra l’acord de ple de les tarifes aprovat el passat mes de febrer. El Consell entén que les tarifes que s’imposen als usuaris del CETIS provenen d’un contracte privat entre dos societats mercantils, és a dir, es pretén imposar de forma pública i obligatòria unes tarifes fixades per una adjudicació d’una societat mercantil, IMVISA, sotmesa al dret privat.
El cost estimat d’aquesta estació cada any, segons les estadístiques anuals de viatgers i viatges, és d’1,5 milions d’euros. La concessionària, CETIS-Sagalés, a més, ja ha dit que es tracta d’unes tarifes de “mínims” i l’acord del ple estableix que les tarifes es poden augmentar.
En els propers dies es demanarà la revisió d’ofici de tota la concessió, en considerar-se que no s’ha realitzat per part de l’Ajuntament, sinó per part d’IMVISA, empresa que no pot adjudicar concessions públiques sinó només pot fer contractes privats, sotmesos, per tant, al dret privat. Això, segons el criteri dels serveis jurídics del Consell comportaria la nulitat de ple dret de tota la concessió.
A més, l’institució insular va demanar a l’Ajuntament el dia 20 de juny de 2013 l’aplaçament de l’ordre de 5 de juny.
Claro que si, es muy típico tener las estaciones de buses en la calle y los visitantes de nuestra isla lo aprecian y por eso vienen todos los años. De hecho la única estación de bus esta en Sant Antoni y en el resto de municipios y pueblos en medio de la calle a la solatera en verano y al frio y la lluvia en invierno esto es lo moderno lo que se lleva y el consell lo sabe y para protegernos a todos impide que y boicotea las modernidades y comodidades de las estaciones de buses y todos a la calle. Es que no los entendéis lo hacen por nuestro bien,
Claro que si, es muy típico tener las estaciones de buses en la calle y los visitantes de nuestra isla lo aprecian y por eso vienen todos los años. De hecho la única estación de bus esta en Sant Antoni y en el resto de municipios y pueblos en medio de la calle a la solatera en verano y al frio y la lluvia en invierno esto es lo moderno lo que se lleva y el consell lo sabe y para protegernos a todos impide que y boicotea las modernidades y comodidades de las estaciones de buses y todos a la calle. Es que no los entendéis lo hacen por nuestro bien,
Me ha faltado el final: Vaya panda de inútiles
Me ha faltado el final: Vaya panda de inútiles