@Noudiari/ El Consell d’Eivissa ha presentat la posada en marxa del pla de xoc per al servei d’Inspecció Tècnica de Vehicles, que s’ha iniciat avui amb la posada en funcionament de dos noves línies d’inspecció, que es completarà durant els pròxims dies amb el funcionament al 100% de la capacitat. El president del Consell, Vicent Torres, ha agraït la tasca del personal de la ITV, durant tot aquest temps de col·lapse del servei, ja que «han estat els primers que han patit el malestar dels usuaris per la situació que s’ha viscut, arribant a donar-se cites a més de 7 mesos». Torres ha dit que «estam d’enhorabona per poder posar en marxa aquest pla de xoc, que era un dels compromisos durant els primers 100 dies».
El pla de xoc suposa la incorporació de 7 nous mecànics, 2 auxiliars administratiu i 1 nou enginyer. Aquest reforç de personal permetrà passar de 3 línies a 4 pels matins i, en principi de 2 a 3 línies per la tarda, amb la perspectiva d’arribar en uns dies també a 4 línies a la tarda. Això suposarà que, una vegada s’hagi incorporat el personal previst, l’estació d’ITV pugui aprofitar al 100% les seues actuals instal·lacions. Quant a increment de revisions diàries, s’espera poder pasar d’entre 250 i 280 revisions a fins a les 400 diàries, la qual cosa suposaria una millora molt considerable de la situació.
Així mateix, està previst que el servei telefònic contractat pel Consell es posi en contacte amb aquells ciutadans amb cites molt endarrerides a fi d’oferir-los un avançament en les mateixes. Les persones que desitgin avançar la cita, també ho poden fer dirigint-se directament a la seu del Consell d’Eivissa o a través del telèfon 971.19.59.06.
Vicent Torres, acompanyat de Marta Díaz i del cap de secció de l’ITV, Antoni Nieto, s’han reunit amb els treballadors i les treballadores del servei, per detallar la posada en marxa del pla de xoc i analitzar les mancances a nivell de recursos tècnics i estat de les instal·lacions. Segons Marta Díaz, l’increment de les revisions, gràcies al pla de xoc, «també permetrà augmentar els ingressos per taxes, que es destinaran a millores al servei». El pla de xoc permetrà acabar amb els perjudicis causats als ciutadans a causa de la impossibilitat de donar la cita en un temps raonable: vehicles sense revisar circulant per la xarxa viària, amb els corresponents riscos sobre la seguretat, i el fet de no comptar amb determinades cobertures de l’assegurança si es patia un accident.
I també hi havia un perjudici en l’agilitat del servei d’adjudicació de cites, ja que molts ciutadans demanaven explicacions o expressaven les seues queixes als empleats que atorgaven les cites, així com visites o telefonades reiterades del mateix ciutadà que ja tenia atorgada la cita per veure si podia beneficiar-se d’alguna anul·lació o de l’obertura d’algun torn extra que els permetés avançar l’esmentada cita. A més, a tot això s’hi afegia un augment dels vehicles amb l’obligació de passar la ITV, ja que la crisi econòmica ha contribuït a l’augment de l’edat mitjana dels mateixos. Només el 2014 l’augment de petició de cites va ser d’un 7’5% respecte de l’any anterior. En xifres absolutes: de més de 73.000 l’any 2013 es va passar a 78.500 durant 2014.
¿Tanto costaba Vicente Roig? Haga el favor de dimitir porque esta gente ha hecho más en 1 mes que usted en 4 años
Increible! esta semana he pasado la ITV en 5 minutos.
El año pasado estuve una hora y media.
Gracias por resolverlo