@Noudiari/ La Sala de Plens del Consell d’Eivissa ha acollit el primer Forum de Mobilitat Elèctrica, que organitzen l’associació mediambiental Eco-Union, la Fundación para la Conservación de Ibiza y Formentera i l’empresa Ibiza Electric, en col·laboració amb el Consell d’Eivissa. En aquesta trobada s’ha realitzat un debat sobre les oportunitats i les possibilitats de la implementació del vehicle elèctric a Eivissa, i s’ha estudiat un cas d’èxit, con són la xarxa d’ ‘electrolineres’, que l’empresa Fastned ha instal·lat a Holanda.
Durant la presentació de la jornada, la consellera d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals, Marta Díaz, ha reafirmat el suport del Consell d’Eivissa al vehicle elèctric i s’ha mostrat convençuda que «l’illa d’Eivissa és un territori idoni per al foment del vehicle elèctric, tant per la seua singularitat geogràfica, amb distàncies petites i necessitat d’optimitzar recursos energètics, com per la vocació turística de la nostra illa».
En aquesta jornada, l’empresari holandés Bart Lubbers ha explicat el funcionament de les electrolineres a Holanda: unes estacions de recàrrega ràpida que funcionen amb energia solar, i que permet recarregar completament un vehicle en només 20 minuts. «Fins ara, un dels problemes més seriosos que tenen els usuaris de vehicles elèctrics és la lentitud de la càrrega de les seues bateries», ha explicat el coordinador de Mobilitat del Consell, Gianandrea di Terlizzi, «aquestes electrolineres suposen un avenç molt significatiu en aquest aspecte».
Di Terlizzi també ha senyalat que des del Consell s’estudia la possibilitat d’instal·lar una electrolinera a Eivissa com a projecte pilot de cara a l’any 2017. «En el cas que el projecte pilot funcioni, s’obriria la possibilitat d’obrir un concurs públic per instal·lar una xarxa d’electrolineres a tota l’illa», ha comentat Di Terlizzi.
A la jornada també ha participat el director general d’Energia i Canvi Climàtic del Govern Balear, Joan Groizard, que ha explicat el pla d’ajudes que impulsa el Govern en favor del vehicle elèctric, i que inclou una subvenció de 300.000 euros als municipis que instal·lin punts de recàrrega per vehicles elèctrics. Al debat també han participat Jerémie Fosse, president d’Exo-union, Juan Cárdenas, president de l’associació de Rent a Car de la Pimeef, Sender Laudy d’Ibiza Electric i Juanjo Torres d’Amics de la Terra.
Y dónde aparco con garantías de seguridad mi bici eléctrica en Vila mientras curro.
https://www.biciregistro.es/esp/validadores.php?zona_id=38
No es la solución definitiva, pero puede ayudar a recuperar tu bici en caso de robo.
Biciregistro y un par de candados, uno de ellos en U.
Todavía no te has enterado que los robos de Ibiza se cometen por piezas,de qué sirve esa wepp si el primer día me roban el sillín , el segundo día la rueda de delante , el tercer dia me quitan el bombín y la batería y el cuarto día ya nada porque paso de bajar en bici. Esa wepp es inútil porque trata la bici como si fuera un coche y en Ibiza roban las bicis por piezas.
En Ibiza roban lo que pueden. Yo estoy dejando mi bici a dormir en la calle y llevo ya 1 año sin que me la toquen. Puede que sea porque no es muy cara o porque está bien atada pero en cuestión de bicis el miedo a veces el miedo es más perjudicial que lo temido.
Es cierto que el bici registro no parece que vaya a ser muy efectivo pero ya es algo. Necesitamos datos sobre bicis robadas y sobre todo, cuántas se recuperan. Muchas se recuperan pero el problema está en que los dueños ni siquiera pueden demostrar que la bici les pertenece.
El número de bastidor se puede borrar con una lija y no está asociado a nadie. El biciregistro en principio es más difícil de borrar y sí que ofrece garantías para el legítimo dueño de la bicicleta.
Eso no sirve absolutamente para nada, ni tan siquiera es un invento municipal, es solo más humo municipal…. Eso ya existia como modelo de negocio e incluso antes ya existe el número de bastidor.
A mi en vila ya van dos bicis y piezas varias.
Osea si vas no bajas de la bici.
Pero como mero anuncio «innovador» puede quedar cool para los que no montan en bici y no saben del tema.
Tambien anunciaron a bombo y platillo parking box unicaja y quedo en nada la tonteria….
Enfin
300.000€ para poner enchufes y plan PIVE para coches electrícos, mientras los que queremos una bici nueva seguimos pagando IVA del 21% y lo mismo para las reparaciones.
El coche eléctrico es una oportunidad de oro para hacer que los coches aparquen en plazas privadas donde cuenten con su propio punto de conexión y dejen de ocupar espacio en la vía pública.
Parkings a las afueras de la ciudad y ahi todas las conexiones…
Aunque hay mucho mucho masoca seguro que acaban aparcando fuera.
Salu2
También exiten vehiculos cuyo combustible es mucho menos agresivo con el medio ambiente como son el alcohol o el gas (L P G) y no debes cambiar el coche solo adecuarlo. El gasto para la administración es cero.
buena idea, entre todos conseguiremos una isla mejor de lo que es
Si te roban la bici en ibiza es que no la candas con dos candados y te llevas el sillin… Como toda la vida… Ganas de criticar que poca vida tienen algunos! doble candado y no te la roba ni el mas listo de los ladrones!