@Noudiari/ El Consell de Govern, a proposta de la Vicepresidència i Conselleria de Presidència, ha acordat dotar un lloc de treball de personal funcionari a l’Oficina d’Informació, Assessorament i Orientació a la Immigració (OFIM) d’Eivissa. La Direcció General de Cooperació i Immigració considera que és “una necessitat urgent i inajornable que aquesta Oficina disposi, com a mínim, d’un llicenciat en dret”.
El servei d’informació, assessorament i orientació a la immigració és un servei molt ben valorat per la població immigrada i es considera essencial per garantir l’accés de la població immigrada als serveis públics i socials existents en igualtat de condicions que la resta de la població”, segons han detallat des del Govern.
L’OFIM es va crear a l’any 2008 per iniciativa del Consell Insular d’Eivissa amb un equip de tres persones (una advocada, un treballador social i un administratiu) que varen atendre en quatre anys de funcionament unes 10.000 consultes. Al desembre de 2012 i després de mig any funcionant sense treballador social, el Consell va tancar aquest servei d’ajuda als immigrants que ara tornarà a oferir assessorament.