@D.V./ “Volem transmetre tranquil·litat als empresaris que fan feina al port. Els hem demanat que ens posin sobre la taula tots allò que els preocupi per poder prendre les decisions millors per a tots” ha dit el conseller. de Turisme i Esports, Jaime Martínez, que aquest matí s’ha entrevistat amb l’alcaldessa de Sant Antoni de Portmany, Pepita Gutiérrez.
Martínez ha volgut calmar als empresaris i a les autoritats municipals sobre la forma en la que es produïrà aquesta privatització o ‘gestió indirecta’ del port i ha garantit que les embarcacions de petita eslora com els llaüts no patiran un increment de tarifes d’amarrament, i que tampoc es mouran de lloc. També ha assegurat que els altres negocis, com les ‘golondrines’ i els vaixells que realitzen excursions per la badia de Sant Antoni tampoc seran moguts de la seva ubicació actual. “Estem oberts a escoltar suggeriments i els convidem a que ens plantegin tots els dubtes” ha reiterat el conseller, qui ha dit que la privatització es planteja de cara a l’any 2015: “En cap cas la gestió indirecta del port es realitzarà aquesta temporada, però volem iniciar quan abans els tràmits per fer possible aquest procés” ha dit el conseller
A la reunió, a la qual també han participat el director general de Ports i Aeroports, Antoni Deudero, i la directora general de Turisme, Montserrat Jaén, també s’ha plantejat que Sant Antoni sigui declarat port Schengen, un fet que suposaria que Sant Antoni “sigui pioner a nivell de tot Espanya”. La declaració de port Shengen suposarà que el port pugui comptar amb controls duaners i rebre grans creuers. El conseller ha afegit que el Govern balear i, la conselleria balear de Turisme, vol “participar activament en la declaració de Sant Antoni com a destí turístic madur i port Shengen i, per això, estarem damunt perquè ambdues coses es desenvolupin en un futur”.