@D.V./ El Consell Insular d’Eivissa escometrà el desdoblament de la carretera de Santa Eulària entre Jesús i la cruïlla de Can Clavos i intentarà finalitzar la tramitació burocràtica de les obres abans no finalitzi l’any. Aquest és un dels titulars que ha deixat la consellera insular de Mobilitat, Pepa Costa, durant la presentació del Pla Director Sectorial de Carreteres d’Eivissa, que ha de marcar les línies mestres de les obres a les carreteres eivissenques durant els propers setze anys.
Així, en una primera fase que s’extendrà entre l’any 2014 i 2022, el Pla contempla aquest desdoblament, així com la variant de Jesús i diverses feines de reforma, acondicionament i seguretat de les vies. En total, per aquests vuit anys hi ha pressupostats en 94,5 milions d’euros en inversions: 57 milions en construcció, 17 en conservació, 10 en seguretat i 14,5 en actuacions especials. Aquesta Pla es portarà per aprovar-se al proper Ple del Consell Insular del dia 26 de setembre.
Altres reformes de la primera fase
Les obres d’aquesta primera fase, a més del desdoblament entre Jesús i Can Clavos, també inclou la construcció de la variant de Jesús. No obstant, el gruix de les obres es concentraran en reformar i acondicionar les carreteres amb una major intensitat de trànsit, incloent voreres, parades d’autobús, vialts per bicicletes i realitant actuacions concretes en trams de concentració d’accidents.
Així, es preveuen actuacions d’aquests tipus a la carretera Sant Josep a Sant Antoni, a la carretera de Santa Eulària a Sant Carles, a l’accés a l’Aeroport des de Sant Josep (es preveu un estudi d’alternatives per valorar i és necessari modificar el traçat actual o es pot condicionar l’existent). A més, també es complirà amb la promesa de reforma la primera ronda de Vila entre Can Cifre i Can Misses
Completar el desdoblament i canvi de la jerarquia de les vies
La segona fase abarca vuit anys més, entre el 2022 i el 2030, i s’inclou el desdoblament de la carretera entre Santa Eulària i Can Clavos, així com la conversió en variants de les travesseres de Sant Rafel, Sant Carlos i Sant Josep. “El projecte és convertir en variants aquelles travesseres que tenguin més de 2000 vehicles diaris” ha dit la consellera Costa. La segona fase del Pla de Carreteres també inclou la construcció d’una ronda sud a Sant Antoni, un projecte que haurà de ser consensuat i acordat definitivament amb l’ajuntament portmanyí.
La consellera ha destacat que s’actualitza la jerarquia de les carreteres d’Eivissa. A partir d’ara s’estableix una xarxa primària bàsica que uneix els principals nuclis (Vila, Sant Antoni, Santa Eulària i l’Aeroport), una xarxa primària complementària (que contempla la resta de radials des de Vila i la seua unió per la zona nord de l’illa) i una xarxa secundària. El projecte també inclou altres novetats, com el canvi de nomenclatura de les carreteres, que passaran a anomenar-se EI i es numeraran seguint l’ordre invers de les agulles del rellotge i de nord a sud.
Vies per a ciclistes
El Pla incorpora un projecte de vies per a ciclistes que connecta les rutes cicloturístiques existents i els punts generadors de tràfic no motoritzat, com són els nuclis urbans, els centres esportius o els centres docents. El pla planteja tres tipus de solucions per aquests vials ciclistes.
Un d’ells és la creació de vials segregats del tràfic motoritzat, ja sigui en la mateixa carretera -model carretera de Sant Miquel- o per vials alternatius -model carretera de Sant Joan-. El Consell considera que en la xarxa primària, que presenta una alta densitat de trànsit s’ha de potenciar aquesta solució. Les altres dues opcions són la construcció de vials ciclistes adossats, com si fossin una vorera, solució que es tindrà en compte analitzant la velocitat i el trànsit de la via;o vials de tràfic compartit amb bicicletes i cotxes sobre la mateixa calçada, una opció que només es contempla en casos puntuals com en vies on es circuli a menys de 30 km/hora i amb una densitat de trànsit de menys de 1000 vehicles .
Que hagan un tunelcito en la rotonda de ses paisees, que se tarda más tiempo en salir de san Antonio que en llegar a Ibiza!
Deberían preparar Ibiza para ir a pie, bicicleta
y autobús.