@Noudiari / Les opinions que comparteixen els turistes en plataformes ‘online’ són un element clau en els processos d’inspiració i decisió d’altres visitants potencials, alhora que s’han convertit en un eix fonamental de les anomenades destinacions intel·ligents, per les grans oportunitats que ofereix als gestors de destinacions i empreses per a la millora de l’experiència del turista.
En aquesta línia, el Consell Insular d’Eivissa ha presentat un estudi sobre la reputació turística ‘online’ del conjunt de l’illa, en el qual s’han localitzat 890.000 valoracions i recomanacions de turistes relatives al conjunt dels seus allotjaments, restaurants, platges, recursos culturals, entorns naturals i, en general, tot tipus d’atractius turístics de la destinació.
Entre les principals conclusions que s’extreuen de l’estudi, realitzat en col·laboració amb l’empresa especialitzada Vivential Value, destaca que el conjunt de l'»experiència Eivissa» obté un IRON (Índex de Reputació ‘Online’) de 8,22 sobre 10, la qual cosa denota una elevada satisfacció respecte al conjunt dels més de 5.000 recursos turístics analitzats per al global de l’illa.
El president i titular del departament de Turisme, Vicent Torres Guasch, acompanyat del director insular, Vicent Torres Ferrer, ha presentat l’estudi al sector turístic, en una reunió celebrada aquest dijous a la seu del Consell Insular que va comptar amb l’assistència de representants de Foment del Turisme, Federació Hotelera, PIMEEF, CAEB i Cambra de Comerç.
Segons paraules del president, «aquest projecte d’innovació en intel·ligència turística, pioner a les nostres illes, s’engloba en un procés de reflexió estratègica: apostam decididament pel coneixement com un dels eixos de la competitivitat present i futura de la destinació».
Gràcies a aquest ‘big data’ reputacional analitzat, que s’ha plasmat en un quadre de comandament interactiu, s’ha pogut comparar, entre altres, les marcades diferències de reputació per cadascun dels mercats emissors.
Una altra de les segmentacions destacades de l’estudi, centrada en la comparativa entre els diferents sectors i productes turístics, ha permès determinar quins recursos concrets realitzen una major aportació a la satisfacció del visitant.
En aquesta línia, la gran varietat de l’experiència turística a Eivissa queda reflectida en l’elevada reputació aconseguida per la seva gastronomia i restauració o els seus recursos culturals patrimoni mundial de la humanitat, així com la destacada valoració de les platges, les activitats aquàtiques o l’oci nocturn.
En aquest context, des del Consell d’Eivissa s’estan valorant les diferents opcions de transferència de resultats de l’estudi al conjunt del sector, que permetin alinear als diferents agents turístics, públics i privats, en relació amb la imatge i reputació de l’illa en Internet.