@D.V./ Poc a poc, Vila s’acostuma a viure amb la nova estació d’autobusos i amb l’aspecte que des d’avui ofereix l’avinguda Isidor Macabich: aquesta arteria de la ciutat ha recuperar un carril i avui, a les set i mitja del matí, treballadors de l’Ajuntament ja estaven pintant les marques a l’asfalt que senyalen la nova zona blava d’aparcament. Per la seva banda, dos informadores contractades per la Sociedad Gestora Cetis informaven als vesins i als turistes que s’atracaven a les dos parades que ja han quedat fora de servei.
“Està sent un dia molt mogut. Hi ha molta gent perduda i que consulta” comenta Xesca Ribas, una de les dos informadores, qui comenta que la gent no protesta pel canvi però que sempre hi ha excepcions: “Els qui pitjor s’ho prenen són els treballadors que arriben amb el temps just per agafar l’autobús i que, quan els he dit que han de caminar fins al Cetis, no els fa gaire gràcia”.
Dia de dubtes i de moltes preguntes
Segons Xesca Ribas, la majoria de ciutadans sap que existeix el trasllat de les línies d’autobús, però que molts no tenen clar exactament quan i com es farà. Una impressió que es corrobora preguntant als vesins el barri: “Vam llegir al diari alguna cosa” comenta Consuelo Noguera, qui considera que és lògic que els autobusos es traslladin a l’estació nova perquè “ja fa temps que està acabada i fa pena , tota buida”. Ángel de Castro, vesí del barri, també està content amb el canvi: “Em sembla bé l’estació. Per això l’han fet! El que no em sembla tant bé és la pujada de preus. Si és veritat, serà una salvatjada”.
Molts ciutadans s’han queixat de manca d’informació sobre el futur de les parades situades a l’interior de Vila. Així, Isabel Roque s’ha mostrat preocupada perquè no sabia si encara podia agafar l’autobús per anar a Es Viver a la parada del carrer del País Valencià: “Aquella parada em va molt bé perquè em cau al costat del Mercat. Saps si la mantenen?”. La seva inquietud està justificada perquè, tot i que en principi totes les parades de les línies urbanes es mantenen -excepte les d’Isidor Macabich- durant el matí s’han denunciat casos d’autobusos que permeten baixar al passatge però que no admeten viatgers.
“Com a ciutadà estic content per aquest trasllat, però crec que s’ha fet de manera precipitada” comenta Vicente Bonet, de la cafeteria Gran Vía, un establiment de referència de l’avinguda Isidor Macabich i situat just davant de l’antiga parada d’autobús: “Esper que puguem recuperar aquesta avinguda per a la ciutat, que sigui un lloc on es pugui passejar”, tot i que ha lamentat que no s’estableixin algunes parades d’autobús més properes al centre de la ciutat, i que estalviïn una llarg passeig als vesins.
Satisfacció per part de l’empresa Cetis
Per la seva banda, la directora de l’estació d’autobusos Cetis, Anna Sagalés, s’ha mostrat “feliç” per la posada en funcionament de l’estació i perquè aquesta s’ha produït “amb uns problemes mínims”.
Sagalés ha reconegut que s’han produït confusions perquè l’autobús de l’aeroport no s’ha aturat a les parades interurbanes i que alguns viatgers s’havien queixat: “El problema s’ha resolt a mig matí” ha assegurat, que també ha acceptat algunes queixes que han efectuat els xofers dels autobusos: “Ens hem adonat que la jardinera de la sortida de la rampa d’accés dificulta la maniobra dels vehicles. Si hem de retallar la jardinera, ho farem”.
La directora de l’estació també s’ha mostrat comprensiva amb les queixes dels conductors per la manca d’espai per efectuar les maniobres, i ha realitzat una comparació per explicar aquesta situació: “És com quan estrenes unes sabates. El primer dia et premen, però després t’hi vas acostumant”, i ha assegurat que si s’han de suprimir voreres o estretar algunes andanes per facilitar la maniobra dels autobusos, “es farà sense dubtar-ho”.
Por si alguien me puede responder…
Por que una estación con alto coste en lugar de algo simple como la de San Antonio ¿para que nos suban los billetes por trallecto?
Por que el cetis patrocinaba a la extinta s.d. eivissa ¿favor político futbolístico?
Por que la izquierda nunca da ninguna ayuda al transporte público y quita las que puso la derecha ¿no le caen bien los empresarios del bus? «esta es obvia.»
Por que la derecha ha dado tanto por saco en esta estación…el mal ya está hecho.
Tendría muchas más preguntas que se me escapan pero dejo la última…¿que clase de chapuestudio se hizo para pensar que se podían cobrar a los empresarios del bus 35 euros por trayecto????¿y…ahora resulta que bastan 5 euros????
No entiendo nada…que alguien me oriente
Ey, «Pagès», això és molt fàcil, se li diu «casa de putes» i «aquí ningú és queixa»… Visca Eivissa.
Jo encara diria més: Una casa de putes sense mestressa
Gràcies sorprès, molt aclaratori.
Trallecto s’escriu amb i grega, o sigue, Y.
Gràcies Nikitta, si, només ho vaig escriure ja hem feien mal es ulls…
De res. També és que som una mica emprenya. Perdona si t’ha molestat.
Nikitta…sent puritans direm que ·» de res » es un castellanisme i lo correcte seria algo així com » no es mereixen»…;)
Teniu tota sa raó ! 🙂
Pagès, perquè has fet la gran parrafada en castellà al principi si ets catalanoparlant? Pregunto…
Perquè fa més de quinze anys que no l’escric, tot i que ja no se quin escric pitjor….de tota manera ningú m’ha contestat res de lo que he preguntat…jo no he entrat aquí per parlar de llengua…només lo de sa casa de donetes….