@Ara Balears-Noudiari/ La federació de pares i mares de Mallorca (FAPA) exigeix al nou Govern poder matricular els alumnes de Balears «en el termini i en la forma legals», encara que després, en aplicació dels canvis que pertoquin, calgui modificar matrícules. Consideren que la no aprovació dels itineraris a més d’una vintena de centres de secundària és un tema preocupant, ja que això pot provocar la impossibilitat de matricular molts alumnes allà on estan previstos els calendaris de la LOMQE. Per això, esperen «un vot de confiança i responsabilitat per part de qui correspongui per desbloquejar la situació».
D’altra banda, des de FAPA consideren que és important «enfocar adequadament el tema dels llibres de text» i, per això, recomanen a les famílies que no comprin per ara cap llibre, a l’espera dels esdeveniments. En aquest sentit, des de la federació de pares i mares valoren plantejar als docents l’elaboració de materials propis amb el suport de l’Administració, «en favor d’una veritable educació gratuïta».
Així, doncs, a l’espera de les reunions que tenen algunes entitats aquesta setmana, s’ha convocat una assemblea d’Apima associades a FAPA Mallorca per a la setmana que ve, en la qual es reivindicà, una vegada més, la posició antiLOMQE, i en què també es plantejaran accions en consonància amb els esdeveniments que s’hagin produït. Es plantegen, fins i tot, presentar una reclamació davant el Defensor del Poble per «vulneració del dret a l’educació».
«Tots som molt conscients de la complexitat de les circumstàncies i tots haurem de demostrar una vegada més que la comunitat educativa som un ‘ecosistema en equilibri permanent’, per responsabilitat i perquè les accions d’uns ens afecten als altres», asseguren des de FAPA.
En aquest mateix sentit, l’associació espera «que tothom de la comunitat educativa estigui a l’altura de les circumstàncies i que els partits amb capacitat de constituir-se en govern ho facin tan aviat com puguin». No cal recordar, diuen, que el Govern en funcions amb cada passa que fa complica deliberadament la situació, ahir amb les quotes de recursos humans de Primària.
Finalment, asseguren que estan convençuts que «és possible» un inici de curs «tan crític com sempre contra la LOMQE», però en el qual «s’hagi rebaixat el grau de conflicte al si dels centres».