@Noudiari/ El president d’Eivissa i president de la Fundació de Promoció Turística, Vicent Torres, ha anunciat que «la promoció diferenciada d’Eivissa ja no té marxa endarrere». Eivissa es presentarà per primera vegada en una gran fira turística, com és la World Travel Market (WTM) de Londres, amb un estand separat de la resta, després que Formentera hagi decidit tornar al paraigües del Govern Balear i amb les competències ja transferides.
«El Consell actua amb totes les competències de promoció i, encara que ens queixem dels recursos, apostam decididament per la promoció diferenciada», ha explicat el president, en la roda de premsa conjunta amb els regidors de turisme dels ajuntaments per presentar les accions de promoció que es faran a Londres.
Vicent Torres ha destacat que «la promoció diferenciada no tan sols significa tenir un espai diferenciat, sinó aconseguir que els turistes, a l’hora de triar destinació, pitgin la tecla d’Eivissa». I, en aquest procés, ha dit, «competim amb altres destinacions, estrangeres, del Mediterrani, però també de les altres illes balears».
Eivissa es presenta a la pròxima edició de la WTM de Londres amb un estand propi de 48 metres quadrats, amb un cost de 70.000 euros, una part dels quals assumeixen empreses del sector turístic que seran presents a la fira. L’estratègia se centrarà, ha dit el president, en buscar turistes fora dels mesos centrals de l’estiu, especialment a la primavera. Per aconseguir-ho, cada municipi presenta els seus atractius, referits al turisme de natura, cultural, patrimonial, gastronòmic i, de manera molt especial, l’esportiu.
Entre les accions destaca una campanya a través de webs i xarxes socials per premiar el millor «selfie» de turistes britànics a Eivissa durant la pròxima primavera. Els guanyadors rebran com a premi una setmana de viatge, amb desplaçament, hotel i lloguer de cotxe, perquè ho puguin gaudir a la primavera del 2017.
La fira WTM de Londres se celebra del 2 al 5 de novembre. És la més important del món en el sector del turisme i es calcula que mourà més de 3.000 milions d’euros en contractacions turístiques. En aquest gran aparador mundial del turisme, Eivissa vol mantenir el seu «lideratge» com a destinació turística d’estiu, com ha dit el president, i «créixer en els mesos de fora de la temporada».