@Noudiari / L’Ajuntament de Sant Josep ha proposat un total de quatre projectes per rebre finançament a través dels fons de l’Impost Turístic. Es tracta del projecte museogràfic del Centre d’Interpretació de la Torre des Carregador i la Ruta de la Sal Rossa i de tres obres per a millorar la xarxa d’aigües municipal. Les 4 propostes sumarien una inversió de més de 3 milions d’euros.
El primer projecte és el Centre d’Integració de la Torres des Carregador i la Ruta de sa Sal Rossa. Es proposa crear un centre d’interpretació a la mateixa torre, que fou restaurada pel Consell d’Eivissa, i adequar un itinerari amb altres elements patrimonials de la zona. La ruta s’iniciaria a la mateixa Torre des Carregador, ubicada a Platja d’en Bossa, i continuaria pel Moll de sa Xanga, la plaça a on fins a finals al segle XIX s’acumulava la sal que s’havia d’embarcar, els aljubs, la canal i el jaciment arqueològic on antigament s’explotava el múrex -un mol·lusc marí molt valorat en l’antiguitat perquè s’utilitzava per crear tint de color púrpura- i les torres púnica i medieval de cim Puig Rodó.
Aquest itinerari és un viatge per una part de la història d’Eivissa a través d’un territori molt especial que ha determinat o marcat les activitats humanes que s’han dut a terme al llarg dels darrers 2300 anys. Es planteja fer rutes tant amb guia com autoguiades i destinades tant a la població local -amb una especial atenció als estudiants- com als visitants, amb la finalitat de potenciar el turisme cultural. Aquest projecte té un pressupost de 281.432 euros i s’executaria en dues fases.
Pel que fa a les obres d’aigua, es preveu seguir avançant en la renovació i substitució de les xarxes obsoletes del municipi. El primer projecte és la renovació de la xarxa de transport i distribució entre els dipòsits de Sant Josep i Puig de Mar, separant el subministri del transport en tot el traçat, per millorar l’eficiència del sistema. Es tracta de canonades que surten del dipòsit regulador de Sant Josep i transcorrent de forma paral·lela a la carretera Sant Josep- Cala Tarida, fins al dipòsit de Puig de Mar, a on es preveu la connexió. Aquesta obra tendria un pressupost de 1.142.379 euros.
El segon projecte és la renovació de la xarxa de transport i distribució entre els dipòsits de Port des Torret i Burrus (Pujol Gros). D’aquest primer dipòsit parteix una canonada de fibrociment amb més de 50 anys d’antiguitat, que transcorre en direcció a Es Caló per la carretera de Cala Bassa fins al dipòsit de Pujol Gros. Es preveu la separació del sistema de subministrament i transport a tot el tram, una obra pressupostada en 1.123.236 euros.
El darrer projecte és la renovació de la xarxa de transport i distribució entre els dipòsits Burrus i Puig de Mar, a la zona de Cala Tarida. Es tracta també d’unes canonades molt antigues, que transcorren per finques particulars -el què dificulta molt la reparació de fuites- i que tenen moltes pèrdues. L’obra té un pressupost de 768.928 euros.