@Noudiari / L’equip de govern de l’Ajuntament d’Eivissa ha implantat una reorganització temporal a la regidoria de Medi Ambient per tal de centrar els màxims esforços en la tramitació del plec de neteja i aconseguir que la seva adjudicació es faci el més aviat possible.
Les dues tècniques que han d’analitzar les ofertes de les empreses i elaborar els informes avaluant-les s’han separat del servei i deixat temporalment de banda la resta de les seves obligacions per centrar-se exclusivament en la feina de revisió i valoració de les ofertes presentades per les diferents empreses que opten a l’adjudicació.
«La feina que s’ha de fer és complicada i els tècnics ens varen explicar des de la primera setmana que farien falta alguns mesos per completar-la. D’acord amb les persones que l’han de desenvolupar, hem acordat centrar tota la seva jornada laboral en realitzar aquestos informes i, així, reduir tot el que puguem els temps de preparació dels informes. Tot i aquest esforç, la nova contracta no serà realitat fins a l’any 2016, donat que l’empresa que resulti adjudicatària té després un termini de 6 mesos per implantar totes les millores que senyala el plec, incorporar la nova maquinària i començar a realitzar els nous serveis que preveu el contracte», explica l’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz.
A la regidoria de Medi Ambient, en col·laboració amb la de Vies Públiques, s’ha fet una petita reorganització per tal que les feines que aquestes tècniques han hagut de deixar de banda surtin endavant. «És probable que no tota la feina es tregui amb la velocitat desitjable però hem decidit concentrar els esforços en neteja perquè com hem dit des del primer dia, és la prioritat número 1 d’aquest equip de govern», senyala Montse García, regidora de Medi Ambient.
Situació complicada
L’alcalde i la regidora de Medi Ambient també volen aprofitar per demanar la màxima col·laboració ciutadana per pasar l’estiu de la manera més digna possible en matèria de neteja ja que reconeixen que la situació és molt complicada i estam davant un «estiu difícil».
«Encara tenim massa gent que deixa els fems fora del contenidor, a horaris no permesos; que abandona mobles i estris sense avisar a l’empresa que els recull o que inclús llença paper i altres desperdicis al carrer, sense emprar les papereres, per no parlar dels amos de cans que no recullen els desperdicis dels seus animals. Tot això no es pot consentir i és imprescindible canviar actitutds i comportaments si volem tenir una ciutat més neta», reclama Rafa Ruiz.
L’alcalde demana especialment la col·laboració dels negocis i establiments privats, que ‘si tenen cura de la part exterior del seu local i si fan una gestió correcta dels seus residus poden ajudar molt a donar una millor imatge de la ciutat’, afegeix. L’Ajuntament aprofitarà els elements de publicitat que estàn dins de la concessió municipal i que no tenen cost per a la institució per col·locar novament cartells sobre civisme i sobre la necessitat de cooperar per tenir el municipi el més net possible.
D’altra banda, aquesta setmana les operacions especials de neteja arriben a s’Alamera i al barri de la Marina, especialment als carrers per a vianants on és més fàcil fer aquestes operacions de reforç perquè així no s’han de retirar vehicles en ple estiu. «L’objectiu és netejar els carrers de la zona centre ara que arriben les Festes de la Terra i tindrem més gent gaudint de les diferents activitats programades a aquestes zones», senyala la regidora de Medi Ambient.
Esperad que los peperos que siempre se quejan de todo están tomándose el bocata, no os despeguéis del ordenador.
PD: lo que no se esperaban era que estos del nuevo gobierno se pusiesen a trabajar.
Tu no estas molt be.. la gent es lliure d’opinar el que vulga, i si no t’agrada, no ho llegeixis, crec que ets del mateix terennà dels que critiques.
Dos mese de arranque en el puerto y parece que el suelo es de hace 30 años, sucio por las manchas de la basura de restaurantes, y poca presencia de manguera y pistola a presion, limpieza concentrada en esta zona como en toda la marina, que en tres meses pasan millones de personas por estas calles, y luego en invierno pasa el de la manguera por pasar ya que no hace tanta falta, esto es urgente que estamos a finales de julio.
Siempre lo mismo ¿cómo es posible que cada verano pase lo mismo?. Cuando no es por una cosa, es por otra y el resultado es que la ciudad está hecha un verdadero asco los 365 días del año. No pidan sólo colaboración a los ciudadanos, que el ayuntamiento haga cumplir las normativas con sus policías de barrio y policías locales y que el ayuntamiento exija a los empleados de limpieza una «VERDADERA» limpieza, que los barrenderos barran incluso las colillas y no sólo los objetos grandes con los que casi se tropiezan!!!!!
No anunciaron María Fajarnés y Virginia Marí que se adjudicaría la nueva contrata antes de las elecciones (24/05/2015) ? Engañaban al pueblo ?
Deberían salir a dar explicaciones