@D.V./ La remodelació del port de Vila a la zona de la Marina ja té data de començament: 15 de setembre de 2014. I, a més, el nou port no tindrà cap aparcament soterrat: l’opció de l’aparcament semisoterrat ha estat refusada perquè crearia una important barrera a la zona, i l’opció de l’aparcament subterrani s’ha valorat com a excessivament cara. Això no obstant, no es descarta que en un futur a la zona del Martell s’hi instal·li un “miniedifici” -així ho ha definit el president de l’Autoritat Portuària, Alberto Pons- que es concretarà quan s’aprovi el Pla d’Usos del Port.
Són les conclusions a la que s’ha arribat després d’una reunió que ha aplegat al president del Consell Insular d’Eivissa, Vicent Serra, el president de l’Autoritat Portuària de Balears (APB), Alberto Pons, i l’alcaldessa de l’Ajuntament de Vila, Pilar Mira, qui s’ha mostrat molt satisfeta amb la solució assolida: “El projecte definitiu recull tots els suggeriments que van formular des de l’Ajuntament”.
“Una àmplia zona peatonal amb terrasses”
El president de l’APB ha definit el nou port a la Marina com “un espai amable i pensat en els vianants, que disposaran d’una àmplia zona peatonal amb terrasses” i que inclourà zones enjardinades. L’actual edifici que es troba al Martell s’enderrocarà i a la zona s’hi ubicarà un edifici de serveis que dependrà del Pla d’Usos però que Pons ha garantit que tindrà el “mínim impacte”. El màxim responsable de l’APB s’ha felicitat que les obres tindran una durada de 6 o 7 mesos i que l’objectiu és que estigui enllestit per l’inici de la temporada turística de 2015.
“Ens esperen uns mesos per realitzar els tràmits administratius. Les obres podrien començar a abril i maig, però no podien deixar el port a mig fer en ple estiu, i per això ho hem posposat per setembre” ha assegurat Alberto Pons.
Per la seva banda, l’alcaldessa d’Eivissa, Pilar Marí, ha explicat que s’ha refusat l’opció de l’aparcament soterrat perquè suposa gastar-se entre 6 i 8 milions d’euros: “Encareix moltíssim el projecte, retardaria molt el final de les obres, i per 160 places d’aparcament no ens compensa”, mentre que l’opció semisoterrada comportaria un obstacle de 1,70 metres d’alçada, de gran impacte visual que trencava amb el projecte d’un espai diàfan i peatonal. Ara s’estudiarà la possibilitat de crear una zona d’aparcament en superfície i en bateria a l’avinguda de Santa Eulària.
Marí ha comentat que està satisfeta perquè s’ha atès els seus suggeriments de l’Ajuntament pel que fa a l’arbrat, perquè s’afegeix al projecte de remodelació la plaça d’Antoni Riquer, a més d’altres aspectes tècnics. Es calcula que en el termini d’un mes els plànols definitius del projecte sigui una realitat i els vesins els puguin consultar.