@D.V./ Des de l’inici de la legislatura, el Govern balear ha insinuat la possibilitat i el desig de privatitzar la gestió de Ports de Balears, però les declaracions realitzades fa pocs dies al diari Última Hora per part del director general de Ports i Aeroports, Antoni Deudero, en el que s’afirmava que el pla per iniciar la privatització dels ports “estava molt avançat”, i que entre els ports afectats estaria el de Sant Antoni, ha provocat l’alarma de PSOE-Pacte i d’Esquerra Unida que ja s’han posicionat completament en contra de la privatització de la gestió d’aquestes infraestructures .
PSOE-Pacte denuncia un “desmantellament dels serveis públics”
Els arguments de Deudero per privatitzar la gestió dels ports que es basen en la necessitat de “poder mantenir les inversions i millorar els serveis, perquè ara el Govern no té capacitat financera” no convenç a PSOE-Pacte, que ha mostrat el seu “rebuig enèrgic” a aquesta iniciativa i la inclou dins el que denominen una “privatització massiva de serveis públics”: “El PP torna a fer gala de la seva ideologia privatitzadora atacant de nou al sector públic, aquesta vegada la víctima serà Ports de Balears, els seus treballadors i els seus usuaris», ha denunciat Pep Marí ‘Marge’, portaveu del grup PSOE-Pacte a l’Ajuntament de Sant Antoni
Segons el portaveu progressista, l’objectiu del Govern balear és «desmantellar les institucions públiques per donar negoci a empreses privades» i ho qualifiquen de “saqueig continuat, que només portarà increment de preus per poder donar benefici a un pocs”. Pep Marí ha augurat un augment de les tarifes pels amarratges i una precarització del lloc de treball de les 14 persones que fan feina al port de Sant Antoni. També ha anunciat mocions i iniciatives parlamentàries per aturar aquest procés.
EU demana que es conservi un “port estratègic”
Per la seva banda, Esquerra Unida ha recordat que la gestió dels ports no és necessàriament deficitària sinó que en molts casos, de fet, és rendible, i que la gestió privada d’aquests suposarà “un encariment important de les quotes d’amarrament”. També afirmen que els ports pesquers i, especialment, els que reben regularment viatgers i mercaderies “són un servei públic que en cap cas haurien de quedar en mans d’empreses privades amb ànim de lucre”.
EU també desestima l’argument del director de Ports Antoni Deudero, que la privatització facilitarà una millora de les inversions i instal·lacions, i afirmen que aquestes es poden realitzar “amb acords que no suposin la privatització total”. La formació d’esquerres recorda que el port de Sant Antoni suposa una segona porta d’entrada marítima a Eivissa amb un gran trànsit de passatgers, vehicles i mercaderies i “no poden perdre el seu caràcter públic perquè són infraestructures estratègiques”.