@Noudiari/ El Consell Executiu ha donat avui per contestat el tercer tràmit d’audiència referent al projecte d’adequació de la plataforma d’avions de l’Aeroport d’Eivissa, tramitació que porta a terme el Ministeri d’Agricultura i Medi Ambient, informant que per part d’AENA s’han corregit les afeccions sobre el medi ambient, el patrimoni historicoartístic i la xarxa viària que s’havia detectat en els documents inicials.
El Consell Executiu ha fet seus els informes dels tècnics dels diferents departaments i els ha donat trasllat al Ministeri. Aquestos informes fan referència al medi ambient, al patrimoni i a la xarxa viària.
Així, per part de Medi Ambient es considera que vista la profunditat del ‘Document ambiental’ i les seves millores en la documentació complementària que s’han anat presentant, i aclarides les qüestions referents a alternatives i residus expressades en l’informe anterior emès per aquest departament (febrer 2016), «s’estima que l’anàlisi ambiental i mesures preventives/correctores proposades actuals són suficients». «No s’estima necessari passar a la tramitació ordinària de l’Avaluació d’Impacte ambiental», indiquen. En qualsevol cas, tal com s’esmentava a l’informe, es desitja des d’aquest departament insistir que les operacions en horari nocturn es limitin estrictament a aquelles que no puguin dur-se a terme en horari diürn.
Per part de Patrimoni s’ha comprovat, vist el document presentat, «que s’observa el manteniment dels mateixos plantejaments en defensa del patrimoni etnogràfic i arqueològic, que en el seu moment es varen acordar entre el Consell d’Eivissa i AENA i que va havíen rebut l’informe favorable d’aquest departament», han apuntat des del Consell.
Afeccions a la xarxa viària
Xarxa Viària informa que el document presentat contínua reconeixent que hi ha una zona en la qual sí es produeix una superposició entre el límit de propietat de l’Aeroport d’Eivissa i la carretera PM-801, però al mateix temps la documentació ressalta que en aquesta zona no s’actuarà amb cap dels dos projectes de vials previstos.
Finalment, el document presentat fa referència a sol·licitud de Xarxa Viària pel que fa a la necessitat d’estudiar el drenatge projectat i la seua afecció aigües avall del punt d’abocament existent; en aquest sentit, el document presentat indica que el projecte no modifica el punt actual d’abocament (entenent-se que no es modifica per tant l’obra d’abocament existent de la plataforma al torrent en l’actualitat), informant que disposa d’autorització de la Direcció General de Recursos Hídrics del Govern de les Illes Balears.
A més, el document presentat explica que el disseny del drenatge es va projectar amb el principal condicionant de l’escassa diferència de cotes entre el punt d’inici i el d’abocament, i es va realitzar amb la restricció de no augmentar el cabal aportat actualment en el punt d’abocament autoritzat. Per tot això, es podria considerar que els projectes no generen una aportació de cabal addicional a l’actualment aportat al torrent i autoritzat per la Direcció General de Recursos Hídrics.
Igualment, exposa l’objecte dels diferents elements dissenyats per regular i laminar el cabal recollit, entre ells una bassa de laminació de 893,67 m3, per a disminuir la velocitat de les aigües abans de la seva arribada al punt d’abocament mitjançant un canal a cel obert de formigó armat, que evacua l’obra existent en l’actual punt d’abocament.
Per acabar, el document presentat estableix que, tenint en compte que l’obra de drenatge transversal de la carretera PM-802 rep aportació, no només de l’aeroport sinó d’aigües amunt de l’aeroport i d’altres zones limítrofes, des d’AENA s’està en disposició d’articular algun tipus de col·laboració entre tots els agents implicats per tal de donar solució a la qüestió plantejada per la Secció de Xarxa Viària del Departament de Territori i Mobilitat del Consell d’Eivissa.
@Noudiari/ El Consell Executiu ha donat avui per contestat el tercer tràmit d’audiència referent al projecte d’adequació de la plataforma d’avions de l’Aeroport d’Eivissa, tramitació que porta a terme el Ministeri d’Agricultura i Medi Ambient, informant que per part d’AENA s’han corregit les afeccions sobre el medi ambient, el patrimoni historicoartístic i la xarxa viària que s’havia detectat en els documents inicials.
El Consell Executiu ha fet seus els informes dels tècnics dels diferents departaments i els ha donat trasllat al Ministeri. Aquestos informes fan referència al medi ambient, al patrimoni i a la xarxa viària.
Així, per part de Medi Ambient es considera que vista la profunditat del ‘Document ambiental’ i les seves millores en la documentació complementària que s’han anat presentant, i aclarides les qüestions referents a alternatives i residus expressades en l’informe anterior emès per aquest departament (febrer 2016), «s’estima que l’anàlisi ambiental i mesures preventives/correctores proposades actuals són suficients». «No s’estima necessari passar a la tramitació ordinària de l’Avaluació d’Impacte ambiental», indiquen. En qualsevol cas, tal com s’esmentava a l’informe, es desitja des d’aquest departament insistir que les operacions en horari nocturn es limitin estrictament a aquelles que no puguin dur-se a terme en horari diürn.
Per part de Patrimoni s’ha comprovat, vist el document presentat, «que s’observa el manteniment dels mateixos plantejaments en defensa del patrimoni etnogràfic i arqueològic, que en el seu moment es varen acordar entre el Consell d’Eivissa i AENA i que va havíen rebut l’informe favorable d’aquest departament», han apuntat des del Consell.
Afeccions a la xarxa viària
Xarxa Viària informa que el document presentat contínua reconeixent que hi ha una zona en la qual sí es produeix una superposició entre el límit de propietat de l’Aeroport d’Eivissa i la carretera PM-801, però al mateix temps la documentació ressalta que en aquesta zona no s’actuarà amb cap dels dos projectes de vials previstos.
Finalment, el document presentat fa referència a sol·licitud de Xarxa Viària pel que fa a la necessitat d’estudiar el drenatge projectat i la seua afecció aigües avall del punt d’abocament existent; en aquest sentit, el document presentat indica que el projecte no modifica el punt actual d’abocament (entenent-se que no es modifica per tant l’obra d’abocament existent de la plataforma al torrent en l’actualitat), informant que disposa d’autorització de la Direcció General de Recursos Hídrics del Govern de les Illes Balears.
A més, el document presentat explica que el disseny del drenatge es va projectar amb el principal condicionant de l’escassa diferència de cotes entre el punt d’inici i el d’abocament, i es va realitzar amb la restricció de no augmentar el cabal aportat actualment en el punt d’abocament autoritzat. Per tot això, es podria considerar que els projectes no generen una aportació de cabal addicional a l’actualment aportat al torrent i autoritzat per la Direcció General de Recursos Hídrics.
Igualment, exposa l’objecte dels diferents elements dissenyats per regular i laminar el cabal recollit, entre ells una bassa de laminació de 893,67 m3, per a disminuir la velocitat de les aigües abans de la seva arribada al punt d’abocament mitjançant un canal a cel obert de formigó armat, que evacua l’obra existent en l’actual punt d’abocament.
Per acabar, el document presentat estableix que, tenint en compte que l’obra de drenatge transversal de la carretera PM-802 rep aportació, no només de l’aeroport sinó d’aigües amunt de l’aeroport i d’altres zones limítrofes, des d’AENA s’està en disposició d’articular algun tipus de col·laboració entre tots els agents implicats per tal de donar solució a la qüestió plantejada per la Secció de Xarxa Viària del Departament de Territori i Mobilitat del Consell d’Eivissa.
@Noudiari/ El Consell Executiu ha donat avui per contestat el tercer tràmit d’audiència referent al projecte d’adequació de la plataforma d’avions de l’Aeroport d’Eivissa, tramitació que porta a terme el Ministeri d’Agricultura i Medi Ambient, informant que per part d’AENA s’han corregit les afeccions sobre el medi ambient, el patrimoni historicoartístic i la xarxa viària que s’havia detectat en els documents inicials.
El Consell Executiu ha fet seus els informes dels tècnics dels diferents departaments i els ha donat trasllat al Ministeri. Aquestos informes fan referència al medi ambient, al patrimoni i a la xarxa viària.
Així, per part de Medi Ambient es considera que vista la profunditat del ‘Document ambiental’ i les seves millores en la documentació complementària que s’han anat presentant, i aclarides les qüestions referents a alternatives i residus expressades en l’informe anterior emès per aquest departament (febrer 2016), «s’estima que l’anàlisi ambiental i mesures preventives/correctores proposades actuals són suficients». «No s’estima necessari passar a la tramitació ordinària de l’Avaluació d’Impacte ambiental», indiquen. En qualsevol cas, tal com s’esmentava a l’informe, es desitja des d’aquest departament insistir que les operacions en horari nocturn es limitin estrictament a aquelles que no puguin dur-se a terme en horari diürn.
Per part de Patrimoni s’ha comprovat, vist el document presentat, «que s’observa el manteniment dels mateixos plantejaments en defensa del patrimoni etnogràfic i arqueològic, que en el seu moment es varen acordar entre el Consell d’Eivissa i AENA i que va havíen rebut l’informe favorable d’aquest departament», han apuntat des del Consell.
Afeccions a la xarxa viària
Xarxa Viària informa que el document presentat contínua reconeixent que hi ha una zona en la qual sí es produeix una superposició entre el límit de propietat de l’Aeroport d’Eivissa i la carretera PM-801, però al mateix temps la documentació ressalta que en aquesta zona no s’actuarà amb cap dels dos projectes de vials previstos.
Finalment, el document presentat fa referència a sol·licitud de Xarxa Viària pel que fa a la necessitat d’estudiar el drenatge projectat i la seua afecció aigües avall del punt d’abocament existent; en aquest sentit, el document presentat indica que el projecte no modifica el punt actual d’abocament (entenent-se que no es modifica per tant l’obra d’abocament existent de la plataforma al torrent en l’actualitat), informant que disposa d’autorització de la Direcció General de Recursos Hídrics del Govern de les Illes Balears.
A més, el document presentat explica que el disseny del drenatge es va projectar amb el principal condicionant de l’escassa diferència de cotes entre el punt d’inici i el d’abocament, i es va realitzar amb la restricció de no augmentar el cabal aportat actualment en el punt d’abocament autoritzat. Per tot això, es podria considerar que els projectes no generen una aportació de cabal addicional a l’actualment aportat al torrent i autoritzat per la Direcció General de Recursos Hídrics.
Igualment, exposa l’objecte dels diferents elements dissenyats per regular i laminar el cabal recollit, entre ells una bassa de laminació de 893,67 m3, per a disminuir la velocitat de les aigües abans de la seva arribada al punt d’abocament mitjançant un canal a cel obert de formigó armat, que evacua l’obra existent en l’actual punt d’abocament.
Per acabar, el document presentat estableix que, tenint en compte que l’obra de drenatge transversal de la carretera PM-802 rep aportació, no només de l’aeroport sinó d’aigües amunt de l’aeroport i d’altres zones limítrofes, des d’AENA s’està en disposició d’articular algun tipus de col·laboració entre tots els agents implicats per tal de donar solució a la qüestió plantejada per la Secció de Xarxa Viària del Departament de Territori i Mobilitat del Consell d’Eivissa.
@Noudiari/ El Consell Executiu ha donat avui per contestat el tercer tràmit d’audiència referent al projecte d’adequació de la plataforma d’avions de l’Aeroport d’Eivissa, tramitació que porta a terme el Ministeri d’Agricultura i Medi Ambient, informant que per part d’AENA s’han corregit les afeccions sobre el medi ambient, el patrimoni historicoartístic i la xarxa viària que s’havia detectat en els documents inicials.
El Consell Executiu ha fet seus els informes dels tècnics dels diferents departaments i els ha donat trasllat al Ministeri. Aquestos informes fan referència al medi ambient, al patrimoni i a la xarxa viària.
Així, per part de Medi Ambient es considera que vista la profunditat del ‘Document ambiental’ i les seves millores en la documentació complementària que s’han anat presentant, i aclarides les qüestions referents a alternatives i residus expressades en l’informe anterior emès per aquest departament (febrer 2016), «s’estima que l’anàlisi ambiental i mesures preventives/correctores proposades actuals són suficients». «No s’estima necessari passar a la tramitació ordinària de l’Avaluació d’Impacte ambiental», indiquen. En qualsevol cas, tal com s’esmentava a l’informe, es desitja des d’aquest departament insistir que les operacions en horari nocturn es limitin estrictament a aquelles que no puguin dur-se a terme en horari diürn.
Per part de Patrimoni s’ha comprovat, vist el document presentat, «que s’observa el manteniment dels mateixos plantejaments en defensa del patrimoni etnogràfic i arqueològic, que en el seu moment es varen acordar entre el Consell d’Eivissa i AENA i que va havíen rebut l’informe favorable d’aquest departament», han apuntat des del Consell.
Afeccions a la xarxa viària
Xarxa Viària informa que el document presentat contínua reconeixent que hi ha una zona en la qual sí es produeix una superposició entre el límit de propietat de l’Aeroport d’Eivissa i la carretera PM-801, però al mateix temps la documentació ressalta que en aquesta zona no s’actuarà amb cap dels dos projectes de vials previstos.
Finalment, el document presentat fa referència a sol·licitud de Xarxa Viària pel que fa a la necessitat d’estudiar el drenatge projectat i la seua afecció aigües avall del punt d’abocament existent; en aquest sentit, el document presentat indica que el projecte no modifica el punt actual d’abocament (entenent-se que no es modifica per tant l’obra d’abocament existent de la plataforma al torrent en l’actualitat), informant que disposa d’autorització de la Direcció General de Recursos Hídrics del Govern de les Illes Balears.
A més, el document presentat explica que el disseny del drenatge es va projectar amb el principal condicionant de l’escassa diferència de cotes entre el punt d’inici i el d’abocament, i es va realitzar amb la restricció de no augmentar el cabal aportat actualment en el punt d’abocament autoritzat. Per tot això, es podria considerar que els projectes no generen una aportació de cabal addicional a l’actualment aportat al torrent i autoritzat per la Direcció General de Recursos Hídrics.
Igualment, exposa l’objecte dels diferents elements dissenyats per regular i laminar el cabal recollit, entre ells una bassa de laminació de 893,67 m3, per a disminuir la velocitat de les aigües abans de la seva arribada al punt d’abocament mitjançant un canal a cel obert de formigó armat, que evacua l’obra existent en l’actual punt d’abocament.
Per acabar, el document presentat estableix que, tenint en compte que l’obra de drenatge transversal de la carretera PM-802 rep aportació, no només de l’aeroport sinó d’aigües amunt de l’aeroport i d’altres zones limítrofes, des d’AENA s’està en disposició d’articular algun tipus de col·laboració entre tots els agents implicats per tal de donar solució a la qüestió plantejada per la Secció de Xarxa Viària del Departament de Territori i Mobilitat del Consell d’Eivissa.
@Noudiari/ El Consell Executiu ha donat avui per contestat el tercer tràmit d’audiència referent al projecte d’adequació de la plataforma d’avions de l’Aeroport d’Eivissa, tramitació que porta a terme el Ministeri d’Agricultura i Medi Ambient, informant que per part d’AENA s’han corregit les afeccions sobre el medi ambient, el patrimoni historicoartístic i la xarxa viària que s’havia detectat en els documents inicials.
El Consell Executiu ha fet seus els informes dels tècnics dels diferents departaments i els ha donat trasllat al Ministeri. Aquestos informes fan referència al medi ambient, al patrimoni i a la xarxa viària.
Així, per part de Medi Ambient es considera que vista la profunditat del ‘Document ambiental’ i les seves millores en la documentació complementària que s’han anat presentant, i aclarides les qüestions referents a alternatives i residus expressades en l’informe anterior emès per aquest departament (febrer 2016), «s’estima que l’anàlisi ambiental i mesures preventives/correctores proposades actuals són suficients». «No s’estima necessari passar a la tramitació ordinària de l’Avaluació d’Impacte ambiental», indiquen. En qualsevol cas, tal com s’esmentava a l’informe, es desitja des d’aquest departament insistir que les operacions en horari nocturn es limitin estrictament a aquelles que no puguin dur-se a terme en horari diürn.
Per part de Patrimoni s’ha comprovat, vist el document presentat, «que s’observa el manteniment dels mateixos plantejaments en defensa del patrimoni etnogràfic i arqueològic, que en el seu moment es varen acordar entre el Consell d’Eivissa i AENA i que va havíen rebut l’informe favorable d’aquest departament», han apuntat des del Consell.
Afeccions a la xarxa viària
Xarxa Viària informa que el document presentat contínua reconeixent que hi ha una zona en la qual sí es produeix una superposició entre el límit de propietat de l’Aeroport d’Eivissa i la carretera PM-801, però al mateix temps la documentació ressalta que en aquesta zona no s’actuarà amb cap dels dos projectes de vials previstos.
Finalment, el document presentat fa referència a sol·licitud de Xarxa Viària pel que fa a la necessitat d’estudiar el drenatge projectat i la seua afecció aigües avall del punt d’abocament existent; en aquest sentit, el document presentat indica que el projecte no modifica el punt actual d’abocament (entenent-se que no es modifica per tant l’obra d’abocament existent de la plataforma al torrent en l’actualitat), informant que disposa d’autorització de la Direcció General de Recursos Hídrics del Govern de les Illes Balears.
A més, el document presentat explica que el disseny del drenatge es va projectar amb el principal condicionant de l’escassa diferència de cotes entre el punt d’inici i el d’abocament, i es va realitzar amb la restricció de no augmentar el cabal aportat actualment en el punt d’abocament autoritzat. Per tot això, es podria considerar que els projectes no generen una aportació de cabal addicional a l’actualment aportat al torrent i autoritzat per la Direcció General de Recursos Hídrics.
Igualment, exposa l’objecte dels diferents elements dissenyats per regular i laminar el cabal recollit, entre ells una bassa de laminació de 893,67 m3, per a disminuir la velocitat de les aigües abans de la seva arribada al punt d’abocament mitjançant un canal a cel obert de formigó armat, que evacua l’obra existent en l’actual punt d’abocament.
Per acabar, el document presentat estableix que, tenint en compte que l’obra de drenatge transversal de la carretera PM-802 rep aportació, no només de l’aeroport sinó d’aigües amunt de l’aeroport i d’altres zones limítrofes, des d’AENA s’està en disposició d’articular algun tipus de col·laboració entre tots els agents implicats per tal de donar solució a la qüestió plantejada per la Secció de Xarxa Viària del Departament de Territori i Mobilitat del Consell d’Eivissa.
@Noudiari/ El Consell Executiu ha donat avui per contestat el tercer tràmit d’audiència referent al projecte d’adequació de la plataforma d’avions de l’Aeroport d’Eivissa, tramitació que porta a terme el Ministeri d’Agricultura i Medi Ambient, informant que per part d’AENA s’han corregit les afeccions sobre el medi ambient, el patrimoni historicoartístic i la xarxa viària que s’havia detectat en els documents inicials.
El Consell Executiu ha fet seus els informes dels tècnics dels diferents departaments i els ha donat trasllat al Ministeri. Aquestos informes fan referència al medi ambient, al patrimoni i a la xarxa viària.
Així, per part de Medi Ambient es considera que vista la profunditat del ‘Document ambiental’ i les seves millores en la documentació complementària que s’han anat presentant, i aclarides les qüestions referents a alternatives i residus expressades en l’informe anterior emès per aquest departament (febrer 2016), «s’estima que l’anàlisi ambiental i mesures preventives/correctores proposades actuals són suficients». «No s’estima necessari passar a la tramitació ordinària de l’Avaluació d’Impacte ambiental», indiquen. En qualsevol cas, tal com s’esmentava a l’informe, es desitja des d’aquest departament insistir que les operacions en horari nocturn es limitin estrictament a aquelles que no puguin dur-se a terme en horari diürn.
Per part de Patrimoni s’ha comprovat, vist el document presentat, «que s’observa el manteniment dels mateixos plantejaments en defensa del patrimoni etnogràfic i arqueològic, que en el seu moment es varen acordar entre el Consell d’Eivissa i AENA i que va havíen rebut l’informe favorable d’aquest departament», han apuntat des del Consell.
Afeccions a la xarxa viària
Xarxa Viària informa que el document presentat contínua reconeixent que hi ha una zona en la qual sí es produeix una superposició entre el límit de propietat de l’Aeroport d’Eivissa i la carretera PM-801, però al mateix temps la documentació ressalta que en aquesta zona no s’actuarà amb cap dels dos projectes de vials previstos.
Finalment, el document presentat fa referència a sol·licitud de Xarxa Viària pel que fa a la necessitat d’estudiar el drenatge projectat i la seua afecció aigües avall del punt d’abocament existent; en aquest sentit, el document presentat indica que el projecte no modifica el punt actual d’abocament (entenent-se que no es modifica per tant l’obra d’abocament existent de la plataforma al torrent en l’actualitat), informant que disposa d’autorització de la Direcció General de Recursos Hídrics del Govern de les Illes Balears.
A més, el document presentat explica que el disseny del drenatge es va projectar amb el principal condicionant de l’escassa diferència de cotes entre el punt d’inici i el d’abocament, i es va realitzar amb la restricció de no augmentar el cabal aportat actualment en el punt d’abocament autoritzat. Per tot això, es podria considerar que els projectes no generen una aportació de cabal addicional a l’actualment aportat al torrent i autoritzat per la Direcció General de Recursos Hídrics.
Igualment, exposa l’objecte dels diferents elements dissenyats per regular i laminar el cabal recollit, entre ells una bassa de laminació de 893,67 m3, per a disminuir la velocitat de les aigües abans de la seva arribada al punt d’abocament mitjançant un canal a cel obert de formigó armat, que evacua l’obra existent en l’actual punt d’abocament.
Per acabar, el document presentat estableix que, tenint en compte que l’obra de drenatge transversal de la carretera PM-802 rep aportació, no només de l’aeroport sinó d’aigües amunt de l’aeroport i d’altres zones limítrofes, des d’AENA s’està en disposició d’articular algun tipus de col·laboració entre tots els agents implicats per tal de donar solució a la qüestió plantejada per la Secció de Xarxa Viària del Departament de Territori i Mobilitat del Consell d’Eivissa.
@Noudiari/ El Consell Executiu ha donat avui per contestat el tercer tràmit d’audiència referent al projecte d’adequació de la plataforma d’avions de l’Aeroport d’Eivissa, tramitació que porta a terme el Ministeri d’Agricultura i Medi Ambient, informant que per part d’AENA s’han corregit les afeccions sobre el medi ambient, el patrimoni historicoartístic i la xarxa viària que s’havia detectat en els documents inicials.
El Consell Executiu ha fet seus els informes dels tècnics dels diferents departaments i els ha donat trasllat al Ministeri. Aquestos informes fan referència al medi ambient, al patrimoni i a la xarxa viària.
Així, per part de Medi Ambient es considera que vista la profunditat del ‘Document ambiental’ i les seves millores en la documentació complementària que s’han anat presentant, i aclarides les qüestions referents a alternatives i residus expressades en l’informe anterior emès per aquest departament (febrer 2016), «s’estima que l’anàlisi ambiental i mesures preventives/correctores proposades actuals són suficients». «No s’estima necessari passar a la tramitació ordinària de l’Avaluació d’Impacte ambiental», indiquen. En qualsevol cas, tal com s’esmentava a l’informe, es desitja des d’aquest departament insistir que les operacions en horari nocturn es limitin estrictament a aquelles que no puguin dur-se a terme en horari diürn.
Per part de Patrimoni s’ha comprovat, vist el document presentat, «que s’observa el manteniment dels mateixos plantejaments en defensa del patrimoni etnogràfic i arqueològic, que en el seu moment es varen acordar entre el Consell d’Eivissa i AENA i que va havíen rebut l’informe favorable d’aquest departament», han apuntat des del Consell.
Afeccions a la xarxa viària
Xarxa Viària informa que el document presentat contínua reconeixent que hi ha una zona en la qual sí es produeix una superposició entre el límit de propietat de l’Aeroport d’Eivissa i la carretera PM-801, però al mateix temps la documentació ressalta que en aquesta zona no s’actuarà amb cap dels dos projectes de vials previstos.
Finalment, el document presentat fa referència a sol·licitud de Xarxa Viària pel que fa a la necessitat d’estudiar el drenatge projectat i la seua afecció aigües avall del punt d’abocament existent; en aquest sentit, el document presentat indica que el projecte no modifica el punt actual d’abocament (entenent-se que no es modifica per tant l’obra d’abocament existent de la plataforma al torrent en l’actualitat), informant que disposa d’autorització de la Direcció General de Recursos Hídrics del Govern de les Illes Balears.
A més, el document presentat explica que el disseny del drenatge es va projectar amb el principal condicionant de l’escassa diferència de cotes entre el punt d’inici i el d’abocament, i es va realitzar amb la restricció de no augmentar el cabal aportat actualment en el punt d’abocament autoritzat. Per tot això, es podria considerar que els projectes no generen una aportació de cabal addicional a l’actualment aportat al torrent i autoritzat per la Direcció General de Recursos Hídrics.
Igualment, exposa l’objecte dels diferents elements dissenyats per regular i laminar el cabal recollit, entre ells una bassa de laminació de 893,67 m3, per a disminuir la velocitat de les aigües abans de la seva arribada al punt d’abocament mitjançant un canal a cel obert de formigó armat, que evacua l’obra existent en l’actual punt d’abocament.
Per acabar, el document presentat estableix que, tenint en compte que l’obra de drenatge transversal de la carretera PM-802 rep aportació, no només de l’aeroport sinó d’aigües amunt de l’aeroport i d’altres zones limítrofes, des d’AENA s’està en disposició d’articular algun tipus de col·laboració entre tots els agents implicats per tal de donar solució a la qüestió plantejada per la Secció de Xarxa Viària del Departament de Territori i Mobilitat del Consell d’Eivissa.
@Noudiari/ El Consell Executiu ha donat avui per contestat el tercer tràmit d’audiència referent al projecte d’adequació de la plataforma d’avions de l’Aeroport d’Eivissa, tramitació que porta a terme el Ministeri d’Agricultura i Medi Ambient, informant que per part d’AENA s’han corregit les afeccions sobre el medi ambient, el patrimoni historicoartístic i la xarxa viària que s’havia detectat en els documents inicials.
El Consell Executiu ha fet seus els informes dels tècnics dels diferents departaments i els ha donat trasllat al Ministeri. Aquestos informes fan referència al medi ambient, al patrimoni i a la xarxa viària.
Així, per part de Medi Ambient es considera que vista la profunditat del ‘Document ambiental’ i les seves millores en la documentació complementària que s’han anat presentant, i aclarides les qüestions referents a alternatives i residus expressades en l’informe anterior emès per aquest departament (febrer 2016), «s’estima que l’anàlisi ambiental i mesures preventives/correctores proposades actuals són suficients». «No s’estima necessari passar a la tramitació ordinària de l’Avaluació d’Impacte ambiental», indiquen. En qualsevol cas, tal com s’esmentava a l’informe, es desitja des d’aquest departament insistir que les operacions en horari nocturn es limitin estrictament a aquelles que no puguin dur-se a terme en horari diürn.
Per part de Patrimoni s’ha comprovat, vist el document presentat, «que s’observa el manteniment dels mateixos plantejaments en defensa del patrimoni etnogràfic i arqueològic, que en el seu moment es varen acordar entre el Consell d’Eivissa i AENA i que va havíen rebut l’informe favorable d’aquest departament», han apuntat des del Consell.
Afeccions a la xarxa viària
Xarxa Viària informa que el document presentat contínua reconeixent que hi ha una zona en la qual sí es produeix una superposició entre el límit de propietat de l’Aeroport d’Eivissa i la carretera PM-801, però al mateix temps la documentació ressalta que en aquesta zona no s’actuarà amb cap dels dos projectes de vials previstos.
Finalment, el document presentat fa referència a sol·licitud de Xarxa Viària pel que fa a la necessitat d’estudiar el drenatge projectat i la seua afecció aigües avall del punt d’abocament existent; en aquest sentit, el document presentat indica que el projecte no modifica el punt actual d’abocament (entenent-se que no es modifica per tant l’obra d’abocament existent de la plataforma al torrent en l’actualitat), informant que disposa d’autorització de la Direcció General de Recursos Hídrics del Govern de les Illes Balears.
A més, el document presentat explica que el disseny del drenatge es va projectar amb el principal condicionant de l’escassa diferència de cotes entre el punt d’inici i el d’abocament, i es va realitzar amb la restricció de no augmentar el cabal aportat actualment en el punt d’abocament autoritzat. Per tot això, es podria considerar que els projectes no generen una aportació de cabal addicional a l’actualment aportat al torrent i autoritzat per la Direcció General de Recursos Hídrics.
Igualment, exposa l’objecte dels diferents elements dissenyats per regular i laminar el cabal recollit, entre ells una bassa de laminació de 893,67 m3, per a disminuir la velocitat de les aigües abans de la seva arribada al punt d’abocament mitjançant un canal a cel obert de formigó armat, que evacua l’obra existent en l’actual punt d’abocament.
Per acabar, el document presentat estableix que, tenint en compte que l’obra de drenatge transversal de la carretera PM-802 rep aportació, no només de l’aeroport sinó d’aigües amunt de l’aeroport i d’altres zones limítrofes, des d’AENA s’està en disposició d’articular algun tipus de col·laboració entre tots els agents implicats per tal de donar solució a la qüestió plantejada per la Secció de Xarxa Viària del Departament de Territori i Mobilitat del Consell d’Eivissa.