L’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia ha acollit aquest dimarts al matí la primera trobada de l’any de la comissió de seguiment de la Badia de Portmany, en què estan representades totes les administracions que participen en la transformació que es vol fer a la franja litoral d’aquesta zona i que rep el finançament del Govern a través del Fons per la Sostenibilitat del Turisme.
En aquesta comissió, els responsables de l’oficina tècnica i l’equip redactor de la complexa reforma prevista han presentat l’estat de tramitació del projecte i diferents aspectes en els quals s’està treballant, segons han informat des de l’equip de govern josepí.
«Entre els més avançats estan els dissenys dels embarcadors previstos en tot aquest tram, així com la passarel·la que es vol fer a l’entorn de l’antic moll des Port des Torrent», detallen des de l’Ajuntament.
També està «molt avançada» la part més rellevant: el disseny de la nova xarxa de drenatge i sanejament que haurà de substituir l’actual, molt obsoleta i amb avaries freqüents, així com l’estudi de les necessitats d’enllumenat del nou passeig que enllaçarà l’extrem de la badia amb Cala Gració, en el terme municipal de Sant Antoni.
La comissió de seguiment ha estat presidida per l’alcalde, el socialista Ángel Luis Guerrero, i hi han assistit l’alcalde de Sant Antoni, Marcos Serra; el conseller insular de Territori, Vicent Roig; un representant tècnic del Govern; i la tinent d’alcalde responsable de Contractació, Pilar Ribas. També s’ha valorat l’estat de la tramitació ambiental de tota l’actuació, que segueix el calendari previst i s’espera rebre una resolució favorable al llarg dels pròxims mesos.
«Els nostres vesins i vesines de Cala de Bou estan esperant que la reforma de la badia sigui una realitat no només perquè dignificarà la façana marítima d’una àmplia franja del nostre litoral, també perquè amb aquesta transformació esperam aconseguir solucionar problemes endèmics com els vessaments de la xarxa a les aigües de la badia», ha destacat Ribas.
Aquesta important transformació abasta una àrea de més de 10 kilòmetres de costa que van de l’extrem meridional de la badia, as Port des Torrent, fins al municipi vesí, amb un pressupost estimat de més de 20 milions d’euros, dels quals la meitat provenen de l’impost pel turisme sostenible que gestiona el Govern. El Consell d’Eivissa aporta el 25% d’aquesta xifra i els municipis de Sant Josep i Sant Antoni es reparteixen el quart restant segons el percentatge de l’obra que es fa dins el seu termini (el 80% el sufraga Sant Josep i el 20% restant, Sant Antoni).