Aquest dilluns el Consell Insular d’Eivissa ha encoratjat els cinc ajuntaments de l’illa a decidir-se a crear una àrea de prestació conjunta del taxi durant la reunió celebrada avui a la seu insular, on han participat el conseller i director insular de Transports, Javier Torres i Roberto Algaba, i els cinc regidors de Mobilitat de les corporacions municipals (Aitor Morrás, regidor de l’Ajuntament d’Eivissa; Antonia Picó, per l’Ajuntament de Santa Eulària; Josep Guasch, de l’Ajuntament de Sant Josep; Joan Torres, de l’Ajuntament de Sant Antoni; i Tania Marí, per part de l’Ajuntament de Sant Joan).
Amb aquesta mesura, segons la màxima administració insular, es podria solucionar «l’embolic normatiu que pateix aquest transport públic i donar seguretat jurídica», ja que el Govern de les Illes Balears ha dilatat la tramitació de la nova ordre de càrrega i descàrrega consensuada entre el Consell, els consistoris i el sector, «i les persones usuàries comptarien amb un millor servei», afegeix el Consell a una nota de premsa.
«Des del Consell Insular hem explicat als regidors de Mobilitat l’embús del Govern balear per aprovar l’ordre de càrrega i descàrrega, una normativa essencial per oferir amb les màximes garanties el servei del taxi a l’illa», afegeix el text.
Fa dos anys el Consell va liderar un front comú amb els ajuntaments per agilitzar la tramitació i va presentar un text consensuat, però els representants insulars denuncien que s’han trobat sense el suport de l’Executiu autonòmic, que no es va manifestar sobre aquest tema fins al passat mes d’octubre. «Llavors només ens varen traslladar els dubtes que plantejava la proposta, tot i que feia més de mig any que la conselleria balear de Mobilitat la tenia formalment damunt la taula», denuncia la institució, governada en coalició pel PP i Ciutadans.
«A més, fa més d’un any que els vàrem demanar el seu suport a causa de la importància d’aquest document per a l’operativitat del taxi», ha manifestat el conseller de Transports, Javier Torres.
«Fa dos anys que treballam per millorar el servei públic del taxi i no hem parat de superar entrebancs perquè el nostre repte és que les persones usuàries del taxi comptin amb un servei de qualitat. Per això, és imprescindible deixar de banda els interessos particulars i que totes les institucions col·laborin per operar amb les màximes garanties. Si no és així, es poden desencadenar greus conseqüències a causa de la situació actual del servei al municipi d’Eivissa», ha declarat Torres a la sortida de la reunió d’aquest dilluns.
De fet, Torres i Algaba ja es van reunir el passat divendres amb el tinent d’alcalde i regidor de mobilitat de l’Ajuntament d’Eivissa, Aitor Morrás, per tractar la situació específica del servei del taxi en aquest municipi i, en concret, l’assumpte del reglament del GPS. «Aquesta situació torna a posar de manifest que per oferir un transport públic de qualitat la solució és crear una àrea de prestació conjunta i disposar d’una bona base jurídica per oferir aquest servei amb garanties», va assenyalar Torres.