La Conselleria de Turisme i Esports del Govern balear ha presentat el Pla d’Acció en Promoció Turística previst per al 2013, que té com objectiu garantir la presència de Balears als principals mercats emissors a través de fires generals i especialitzades. El seus àmbit d’actuació també comporta la celebració de jornades directes i trobades d’agents de viatges i touroperadors per donar a conèixer el producte turístic balear i reposicionar les marques de Mallorca, Menorca, Eivissa, Formentera i Palma. En total, es realitzaran 107 accions promocionals durant l’any 2013.
Pel que fa la participació de les marques per territoris, Mallorca hi serà present en 55 activitats, Menorca en 52, Eivissa en 41, Formentera en 37 i Palma en 20 actes. Novament, Eivissa obté una protagonisme discret, situat molt per darrera de Mallorca -que suma 77 activitats- i fins i tot per darrera de Menorca. Formentera, en canvi, obté una bona presència en el conjunt dels actes promocionals, quasi equiparable a la d’Eivissa.
El president del Govern, José Ramón Bauzà, ha destacat que la programació de les accions promocionals ha comptat amb l’opinió tant del sector públic com del privat, i ha afirmat que «la nova estructura de l’Agència de Turisme de les Illes Balears (ATB) ha permès que sigui cada una de les illes, cadascuna de les marques les que decideixin la seva promoció».