@Noudiari / La consellera de Mobilitat, Transports i Interior, Pepa Costa, ha rebut avui la visita del vicepresident segon i conseller de Mobilitat i Projectes del Consell de Menorca, Luis Alejandre Sintes, per tractar temes comuns a ambdues institucions.
En matèria de transports, Sintes ha informat que el Consell de Menorca té previst treure a licitació en les properes setmanes el sistema tecnològic de recompte de viatgers d’autobús, un cop s’ha comptat amb l’assistència tècnica del Govern balear. Actualment, Menorca compta amb un sistema idèntic al d’Eivissa (les concessionàries porten el control dels viatgers, que ho comuniquen a l’administració).
La consellera Costa, per la seua banda, ha anunciat que, a partir de l’experiència de Menorca, i aprofitant la feina ja realitzada en la redacció de plecs de condicions i l’assistència del Govern, el Consell Insular d’Eivissa començarà a treballar en el mateix sentit amb els concessionaris del servei d’autobús.
Per la seua banda, Menorca ha rebut informació sobre el sistema d’atorgament de llicències estacionals de taxi, en el qual Eivissa ha estat pioner a les Illes Balears. Així mateix, també s’ha posat sobre la taula la problemàtica entorn a la unificació del control per GPS dels taxis, donat que a Menorca, igual que a Eivissa, també s’han posat en marxa dos sistemes diferents. En aquest sentit, s’han posat en comú les feines que s’estan realitzant sobre aquest tema.
També han comentat l’esborrany de l’avantprojecte de la Llei de transport Terrestre i Mobilitat de les Illes Balears. En matèria de carreteres, ambdós consellers han comentat l’estat d’execució dels convenis de carreteres amb el Ministeri de Foment, donat que tots dos coincidiran el proper divendres a Madrid a les comissions mixtes de seguiment d’aquests convenis.
Finalment, els dos consellers han comentat les diferents informacions que, a les respectives illes, s’han produït sobre el nou sistema de finançament. En aquest sentit, el representant de Menorca ha indicat que a la seua illa s’ha destacat el fet que Eivissa rebrà més diners per obres de carreteres, mentre que a Eivissa s’ha posat l’accent en els diners per transport terrestre. “El que està clar és que moltes quantitats no són comparables i que l’avantprojecte de llei de finançament estableix criteris clars i objectius”, han afirmat.