@Noudiari/ El conseller de Presidència, Bartomeu Escandell, i el supervisor del Servei de Socorrisme, Javier Asensio i el coordinador d’aquest servei, Sergi Martín, han assistit avui a la presentació de la XVIII Jornada Tècnica de Seguretat a les Platges que el cap de serveis d’Emergències del Govern, ,Joan Pol Pujol, ha presentat avui a les 14.00 hores al Consell de Formentera. A la trobada, que té per objectiu la posada al dia dels tècnics i responsables d’aquesta matèria davant l’imminent inici de la temporada turística i d’estiu, també han assistit el director del 112, Vicente Soria, i l’agent d’Emergències d’Eivissa, Vicent Ferrer.
Des del Govern han parlat sobre la delimitació de la zona de bany, les platges de risc mitjà i alt han de disposar d’un sistema d’abalisament específic. A més, a les platges de risc baix vigilades o amb riscs específics per incompatibilitat d’usos també hauran de ser abalisades. També han assenyalat que sempre hi haurà d’haver abalisament a les platges i zones de bany quan coexisteixin simultàniament embarcacions i banyistes.
Quant als horaris, la prestació del servei de socorrisme s’ha adaptar a les particularitats de l’entorn, les condicions climatològiques i a la corba de demanda de cada platja, dimensionant les dotacions en funció de l’ocupació prevista, segons han indicat.
D’altra banda les concessionàries d’explotacions de serveis de temporada en platges hauran de disposar del personal socorrista que tindrà la condició de recurs auxiliar del servei públic de salvament en platges en les quals hi hagi servei de salvament per tal que pugui ser requerit o donar suport en els casos en què sigui necessari que hi participi dins l’horari obligatori de vigilància del servei públic.
Així mateix, fora de l’horari obligatori de vigilància, si l’explotació continua oberta, aquest recurs auxiliar tindrà la condició de recurs reactiu a l’efecte de poder dur a terme una atenció de primers auxilis a les persones usuàries de la platja mentre arribin els organismes d’emergència.
Entre d’altres temes també s’ha tractat la millora del procediment per a les comunicacions administratives amb el servei d’Ordenació de la Conselleria i amb el Centre d’Emergències 112, perquè sigui una eina ràpida de comunicació entre els responsables municipals i el SEIB112, entre d’altres assumptes.