@Noudiari/ El Consell Executiu ha aprovat aquest matí les bases i la convocatòria per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l’any 2014. Per aquest any s’estableixen dos proves avaluadores, els dies 8 de maig i 30 d’octubre. El temari inclou matèries jurídiques, de psicologia, seguretat i matèries tècniques sanitàries. Els terminis per a presentar les sol·licituds i declaracions responsables per a poder participar en les proves avaluadores són el 28 de març i el 22 de setembre.
El Consell Insular d’Eivissa ha estat la primera institució de Balears que ha posat en marxa aquesta figura professional, en un procés que va començar en abril de 2011 amb el decret que la regulava. Aquest serà el tercer any en què es realitzen les proves. En aquests moments ja hi ha a Eivissa més de 300 controladors acreditats. El conseller d’Indústria i Comerç, Vicent Roig, recorda que a partir d’enguany “ja és obligatori que tothom que exerceixi aquesta funció estigui acreditat, després dels dos anys de transició que es varen marcar”.
El Consell Executiu també ha donat compte de les bases per a la convocatòria de beques de formació i perfeccionament a les oficines d’informació turística del Consell Insular d’Eivissa. Es proposa, per part del Departament de Turisme, que es convoquin dues beques de sis mesos per un import de 4.200 euros cadascuna.