El Subgrup de Vies Ciclistes de la Comissió de Mobilitat Personal del Departament de Mobilitat del Consell d’Eivissa ha donat compte dels projectes que el servei d’Infraestructures Viàries té ara mateix en marxa, que contemplen vies ciclistes i que sumen una inversió prevista de 49,8 milions d’euros.
D’aquesta manera, segons ha explicat el vicepresident Mariano Juan, es troben en fase de tramitació avançada els següents projectes: Un vial ciclista de can Coix, que està pendent d’un informe de Recursos Hídrics (4,8 milions d’euros); la rotonda dels caçadors, pendent de la licitació de les obres i que incorpora un vial ciclista i la millora de les parades d’autobús existents (5,8 milions d’euros); el condicionament de la carretera EI-700 de Sant Josep a Sant Antoni, de què s’ha d’aprovar el traçat definitiu i que incorpora un vial ciclista i la millora de les parades d’autobús existents (20,4 milions d’euros); el condicionament de l’EI-100 de Siesta a Santa Eulària i a Can Ramon, que començarà a executar-se enguany i que contempla un vial ciclista i la millora de les parades d’autobús existents (3,2 milions d’euros) i el condicionament de l’EI-10 (entre ses Figueretes i Can Misses), que incropora un vial ciclista, pendent de l’aprovació definitiva del projecte, amb un cost de 9,4 milions d’euros.
També es contempla el reforç del ferma de l’EI-100 de Jesús a Cala Llonga i a Santa Eulària, que incorpora millores en la connectivitat dels vials ciclistes existents i l’execució d’una parada de bus que està pendent d’aprovar-se definitivament amb un cost de 4,9 milions d’euros.
A més, s’ha donat compte del vial ciclista de Ca na Negreta a es Puig d’en Valls, que amb un cost d’1,2 milions d’euros està pendent d’aprovació inicial.
D’altra banda, en el mateix fòrum, s’ha donat compte de les feines de millora per a la connectivitat personal en la xarxa de carreteres que inclou projectes per valor d’1,56 milions d’euros: millores en la travesia de Can Marçà (EI-200), amb el projecte redactat i un cost de 900 mil euros. millores en la seguretat del nucli de Forada, amb el projecte redactat i un cost de 461 mil euros i millores en la travessia de Sant Francesc (EI-900), aprovat inicialment amb un cost de 202 mil euros. A més s’ha anunciat que es treballa en l’inici de la redacció de les millores de seguretat a Can Guillemó.
En el transcurs de la reunió s’ha donat compte de diferents operacions de manteniment ordinari de les vies i s’ha instat al Subgrup a participar en la definició i la jerarquització de la xarxa ciclista per tal de poder adequar la planificació a la futura revisió del Pla Director Sectorial de Carreteres.
Igualment, des del servei de Xarxa Viària s’ha explicat el canvi de plantejament pel que fa el manteniment de les vies insulars, gràcies a la contractació d’un servei integral extern, «que podrà actuar de manera molt més ràpida i flexible per petites feines d’asfaltat, escombrat, voreres, jardineria, marquesines i biondes, entre d’altres», subratllen.
Han estat presents a aquesta reunió, a més del vicepresident primer i tècnics dels serveis de Transports i de Xarxa Viària, representants dels ajuntaments d’Eivissa, Santa Eulària, Sant Josep,, Sant Antoni de Portmany i Sant Joan de Labritja. També hi ha hagut una representació del col·lectiu “A Vila en bici”.