El Consell Insular d’Eivissa ha distribuït 10.000 agendes escolars en dues versions, una ideada per a l’alumnat de primària i una altra pensada per als estudiants de secundària. La consellera executiva del departament de Benestar Social i Igualtat del Consell d’Eivissa, Carolina Escandell,i la coordinadora del Centre d’Estudis i Prevenció de conductes addictives, CEPCA, Belén Alvite, han presentat en roda de premsa aquestes agendes que ja s’han dispensat entre els diferents col·legis de l’illa.
Totes dues agendes s’han editat amb la inclusió com a element comú i busquen promoure entre els més joves valors com la igualtat o la prevenció de la violència de gènere, un treball que s’ha realitzat amb la participació de diverses entitats socials de l’illa com són la Associació d´Altes Capacites d´Eivissa i Formentera, ACTEF, l’Associació d’Esport Adaptat d’Eivissa i Formentera, ADDIF, l’Associació Asperger Eivissa i Formentera, AIF, l’Associació de Mares i Pares de Persones amb discapacitat intel·lectual de les Illes Balears, AMADIBA, l’Associació de persones amb necessitats especials d’Eivissa i Formentera, APNEEF, l’Associació de Persones Sordes i Eivissa Formentera, APSIF, l’Associació Pitiusa Pro Salut Mental, APFEM, i la de Trastorn per dèficit d’atenció i Hiperactivitat d’Eivissa i Formentera, TDAHEF.
En aquesta línia, la consellera executiva del departament de Benestar Social i Igualtat, Carolina Escandell, ha assenyalat que “les agendes estan pensades per als infants i adaptades a diferents edats perquè no es pot utilitzar el mateix llenguatge per als adolescents que per als més petits”, també Escandell ha assenyalat que en aquestes primeres agendes d’inclusió “estem molt contents” per la col·laboració de les diverses entitats que han ajudat a la seva creació: “sense la seua ajuda no hagués estat possible fer-la i convidem a altres associacions que vulguin participar que ens contactin per a poder recollir totes tenir una edició molt més completa en el futur”.
Finalment Escandell ha destacat que en la en la plataforma web IDIS, Igualtat, diversitat, Inclusió i Salut, estaran disponibles les agendes en format digital, “en la web IDIS estan tots els continguts i l’objectiu és que tot el que es fa no es quedi en una cosa puntual, sinó que sigui accessible per a tots els professionals de l’educació en qualsevol moment”.
Per part seva, la coordinadora del Centre d’Estudis i Prevenció de conductes addictives, CEPCA, Belén Alvite, han detallat que “l’agenda de secundària s’ha fet amb 10 personatges inspiradors menors de 28 anys que han realitzat fites històriques. Hi ha cinc homes i cinc dones amb missatges sobre com cuidem el planeta o com cuidem els uns dels altres”.
Igualment, Alvite ha explicat com han construït la creació de l’agenda per a l’alumnat de secundària, “aquesta publicació està composta per frases que parlen del que ens uneix a tots i no el que ens diferencia, així mateix els dibuixos que il·lustren l’agenda estan fets pels infants de les entitats i, per a completar, hem triat dies internacionals, relacionats amb la inclusió, per a protagonitzar cada mes”, ha ultimat Alvite.
Ha faltat el relieve del abcdario en braille. A vorer si epr sa próxima.