@Noudiari/Aquest matí, el Saló de Plens del Consell d’Eivissa ha acollit la primera jornada de Mobilitat Ciclista a Eivissa, una trobada que té com a objectiu visibilitzar la bicicleta com a ferramenta per una mobilitat sostenible, i obrir un debat sobre la necessitat d’aplicar polítiques perquè cada cop més persones s’animis a deixar el cotxe a casa i utilitzin la bicicleta per anar a la feina o moure’s habitualment per la ciutat. A més, també s’ha presentat l’aplec de la Pitiusona Corsaria, que aplegarà a centenars de ciclistes a Eivissa durant el proper cap de setmana.
Durant la presentació de l’acte, la consellera de Territori i Mobilitat, Pepa Marí, ha reiterat l’aposta decidida de l’actual govern per la mobilitat ciclista, i les seues evidents avantatges tant pel que fa a «la reducció del tràfic, millora de l’ocupació de les vies públiques, reducció en la contaminació i pacificació dels nuclis urbans», el que demana una «política per fer de la bicicleta una ferramenta útil».
Per la seua banda, el coordinador de Mobilitat, Gianandrea di Terlizzi, ha detallat les actuacions que s’estan desenvolupant i que es centren en interconnectar els carrils-bici actuals que es troben inconnexos. Així, les actuacions prioritàries són connectar el carril de Sant Miquel amb Vila a través de Ca na Negreta; connectar el carril-bici de Puig d’en Valls amb Jesús; i connectar el nou carril-bici de Jesús amb Vila; unir el carril-bici de l’avinguda de Sant Jordi de Vila amb el poble de Sant Jordi i ses Salines; i connectar la futura via cicloturística de Sant Joan amb la cruïlla de can Clavos i el carril-bici de Sant Miquel.
«Es diu que els carrils-bici s’usen poc, però és perquè estan inconnexos i no porten enlloc. El repte és crear una xarxa interconnectada que faci que l’ús de la bicicleta sigui útil i es converteixi en una alternativa viable als desplaçaments quotidians per anar i tornar de casa a la feina», ha explicat Di Terlizzi.
El coordinador de Mobilitat del Consell i el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Eivissa, Juan José Hinojo, també han explicat el projecte conjunt de totes dues institucions per la via E-10 o primer cinturó de Vila. Aquesta via, que actualment gestiona el Consell, es reformarà convertint-se en avinguda i es cedirà a l’Ajuntament d’Eivissa. Aquesta via ha d’unir Figueretes amb la rotonda dels Cans amb un carril-bici i, alhora, serà el cinturó d’unió amb tots els carrils-bici que entren i surten de la ciutat.
Durant la jornada d’avui també s’ha presentat el servei insular de lloguer de bicicletes que, segons ha explicat Di Terlizzi, «ajudarà a crear la massa crítica de bicicletes circulant que farà irreversible la viabilitat d’aquestes infraestructures». Aquest projecte, inspirat en el ‘bicing’ que ja funciona a moltes ciutats de la península, serà presentat en breu als diversos ajuntaments de l’illa per poder signar un conveni conjunt. Una vegada arribat a aquest acord, el propòsit és iniciar la redacció dels plecs per contractar el projecte.
Molta sort per solucionar les rotondes i el carril bici de la E10, clar que això no es fará fins 2022. Espero que per llavors es pugui canviar el pla.
També tinc poques esperances de que el sistema d’alquiler de bicicletes públiques duri molts anys, és el que li passa a sa majoria de sistemes d’aquest tipus: http://mejorenbici.es/2015/03/24/colaboracion-que-pasa-con-la-bicicleta-publica-en-espana/
Són molt costosos, crec que hi havia millors maneres d’impulsar la bicicleta a Eivissa.