El departament de Xarxa Viària del Consell Insular d’Eivissa ha millorar l’accés a la finca de Ca’n Senyora a través de l’EI-501, que uneix Sant Rafel de sa Creu amb Santa Agnès de Corona, al municipi de Sant Antoni de Portmany. En aquesta finca es situen 12 cases des de les quals, fins ara, era impossible incorporar-se a la carretera insular en condicions de seguretat atesa la mala visibilitat per mor d’un mur de pedra que no permetia veure a ambdós sentits de la via sense envair parcialment un dels dos carrils.
El conseller de Xarxa Viària, Mariano Juan, ha explicat que tot i que encara no s’havia hagut de lamentar cap accident greu, “els vesins han patit diversos ensurts que obligaven a actuar, com hem fet”. Aquesta obra forma part d’un pla d’eliminació de creueres perilloses a aquesta carretera, de què en formen part dos més: una que ja ha estat corregida i la d’accés a la finca de Ca’n Cala per la que ja s’ha encomanat un projecte.
Paral·lelament amb aquesta obra, s’ha refès la paret de pedra que separava la carretera i la fina, després de desplaçar-la uns tres metres i s’han soterrat cables aeris, tan de telefonia com d’electricitat. El cost total d’aquestes operacions ha estat de 164.000 euros, que han estat executats per l’empresa Hermanos Parrot en un termini de dos mesos.
Per la seva banda l’alcalde de Sant Antoni de Portmany, Marcos Serra, ha expressat la seva alegria per la solució a un encreuament que permet donar visibilitat a tots els vesins que surten de Can Senyora “i que fa més d’una dècada que demanaven una solució”. Serra també ha recordat que aquestes millores coincideixen en el temps amb l’execució del Pla Pilot de reordenació del trànsit de Sant Rafel que permet treure 11.000 vehicles diaris del centre del poble.
13 milions d’euros en Xarxa Viària a Sant Antoni
Aquesta inversió forma part de les executades, o en execució, per part del Departament de Xarxa Viària al municipi de Sant Antoni de Portmany, que sumen uns 13 milions d’euros d’inversió en què s’inclouen el reasfaltat de l’EI-501 de Sant Rafel a Corona, les rotondes de ses Païsses, la Ronda Nord de Sant Antoni en direcció a ses Variades, la millora de la carretera de Sant Rafel i l’embelliment a l’accés al poble.
A més es treballa en projectes com l’encreuament de Forada o el projecte del vial de Can Coix o el projecte de reforma de carretera de Sant Antoni de Portmany a Sant Josep de sa Talaia. “Per tot això és important un conveni de carreteres amb l’Estat, per poder executar totes aquestes infraestructures”.
Una cosita, ese muro de piedra de más de 2 metros de alto con una valla cinegética de 1 metro por encima que aparece en la foto y que antes no era así..¿en qué normativa se ha basado? porque el PTI establece una altura total de 1 m de vallado cinegético (o más si es vallado vegetal)…bueno…me parece perfecto que se permita, pero al resto de ciudadanos también. Mañana mismo empiezo a vallar mi terreno! Gracias Consell!
Tiene toda la razón Pep con lo que expone. Pero además podrían haber detectado que al lado de esta obra hay unas naves industriales que tampoco serían legales con el PTI en la mano; más cuando generan masiva afluencia de grandes containers que para carga y descarga estacionan dentro de la zona de influencia de la carretera, restando visibilidad para un transito mas seguro.