El Ple ordinari del mes d’octubre del Consell Insualr d’Eivissa ha aprovat avui per unanimitat una modificació de la Relació de Llocs de Treball (RLT) de la institució que, principalment, regularitza el complement de 252 euros que fins el dia d’avui es percebia en forma de productivitat des de fa prop de 20 anys, malgrat els continus advertiments de la Sindicatura de Comptes.
D’aquesta manera s’elimina aquesta productivitat i s’afegeix la quantitat al complement específic que perceben els treballadors mes a mes actualitzant alguns conceptes com la responsabilitat social corporativa i que compta amb el vist-i-plau de la mesa de negociació en què hi participen representants sindicals i polítics.
La consellera de Benestar Social i Recursos Humans del Consell d’Eivissa, Carolina Escandell, ha valorat molt positivament aquesta aprovació «que posa fi a un problema històric i que ara, per fi, hem pogut resoldre ajudant tots els treballadors a estar tranquils i, sobretot aquells que tenen nòmines més baixes i que el complement que fins ara percebien en forma de productivitat i que a partir de gener faran en forma de complement, els suposa entre un 20% i un 25% del seu sou».
Nou conveni de carreteres
D’altra banda, el Ple ha aprovat amb el suport del Partit Popular, el Partit Socialista, el Grup Mixt – Ciutadans i la consellera no adscrita, Marta Díaz, una moció conjunta del PP i el Cs en què s’insta l’Estat a incloure en els Pressuposts de 2022 una partida que permeti seguir negociant el Conveni de Carreteres.
El vicepresident primer i conseller de Gestió del Territori, Infraestructures Viàries, Ordenació Turística i Lluita contra l’Intrusisme, Mariano Juan, ha explicat que la proposta del Govern de l’Estat no contempla ni un sol euro per al conveni de carreteres de l’illa d’Eivissa, el que suposarien 50 milions d’euros per a l’illa d’Eivissa que permetrien millorar diverses vies insulars, després què «Eivissa hagi estat la única illa de les Illes Balears en què s’ha complit tot allò previst a l’anterior conveni de carreteres, executant en temps i forma les obres compromeses».
A més, Juan ha lamentat que, si finalment es confirma la desaparició del conveni de carreteres en favor d’una aportació per compensar la insularitat al Govern balear, «això suposaria que el Govern ingressa 110 milions d’euros més, però aquest Consell Insular d’entrada en perdria 50 milions i, per tant, no podem estar satisfets».
Per la seva banda, el vicepresident segon, Javier Torres, ha conclòs què «aquest conveni de carreteres no només afecta Eivissa, sinó a totes les illes, i no ens podem quedar aturats quan s’ha anunciat una aportació extraordinària per compensar la insularitat però s’ha amagat que, per la porta de darrera, s’estiguin eliminant unes inversions tan necessàries».
A petició del Partit Socialista, s’ha afegit un tercer punt en què l’equip de govern s’ha compromès a negociar les prioritats i l’ordre d’execució de les vies previstes en conveni de carreteres en el sí del Consell d’Alcaldes.
En el marc del Ple Ordinari s’han aprovat altres mocions, com la presentada per Unidas Podemos per instar l’executiu a crear una mesa d’habitatge amb representants dels ajuntaments i de la societat civil en què, a petició de l’equip de govern, s’ha afegit al Govern balear com a administració competent en matèria d’Habitatge a la comunitat i la moció del Partit Socialista per la realització d’un Pla d’actuacions específiques en matèria d’Igualtat de gènere i visibilització de la dona en activitats esportives promogudes o subvencionades pel Consell Insular d’Eivissa.