El Consell Escolar d’Eivissa ha donat a conèixer el resultat de la seua diagnosi sobre la situació educativa a Eivissa que s’ha elaborat al llarg dels anys 2020 i 2021.
En aquest informe es remarca com a prioritat la necessitat de donar solució al “dèficit històric” que té l’illa a nivell d’infraestructures educatives. Tal i com es reflecteix a la diagnosi, Eivissa ha augmentat notablement la seua població escolar als darrers any, sent la zona de l’arxipèlag amb més densitat de població, però no ha augmentat en la mateixa proporció el nombre de nous centres educatius. Tant es així, assenyalen des del Consell Escolar, que representa un 16% de la població escolar a les Balears “però la inversió real feta des d’Educació en infraestructures educatives no arriba a aquest percentatge”.
Belén Torres, presidenta del Consell Escolar, ha explicat que aquesta situació provoca que els centres hagin d’adaptar les seues instal·lacions, el que suposa reduir zones comunes i genera dificultats en la convivència de l’alumnat. “Estam a la cola d’inversions en infraestructures respecte de la resta de l’arxipèlag, es una situació que perjudica greument el dia a dia dels centres a l’illa”. Torres ha explicat que, des de 2016, “tan sols s’ha fet un nou centre escolar a Eivissa quan, com a prioritaris, tenim almenys set, el nou IES a Vila, el CEIP Es Faralló a Santa Eulària, nous col·legis a Sant Jordi i Sant Antoni, una nova Escola d’Arts i les ampliacions del IES Quartó del Rei i del cicle de Primària al CEIP Sant Carles”.
A la diagnosi també es reflecteix la necessitat de comptar amb més professors per atendre a l’al.lumnat amb necessitats especials a tots els centres educatius, ATEs, recollint la proposta dels professionals de que hauria d’haver un professor per centre per a alumnat amb diversitat funcional. A més, també des del Consell Escolar recullen la possibilitat d’ampliar la reducció d’hores lectives prevista per al professorat de Secundària perquè arribi també al professorat d’Infantil i Primària. A la presentació del diagnosi també estaven presents la vicepresidenta del Consell Escolar, Catiana Fuster, i el secretari, Salvador Ruiz.
Tots han coincidit en la necessitat de què “des d’Educació es tingui en compte la veu dels professionals implicats a Eivissa en aquest Consell Escolar, que estam fent un treball seriós i rigorós per oferir a Educació una foto fixa real de la situació escolar a la nostra illa i oferir també propostes i solucions per millorar la situació del nostre alumnat i professorat”.