El vicepresident primer del Consell d’Eivissa i conseller de Xarxa Viària, Mariano Juan; l’alcalde de Sant Antoni de Portmany, Marcos Serra; la vicepresidenta tercera i consellera Sara Ramon; la regidora de Forada de Sant Antoni, Maria Ramon; i el tècnic de Xarxa Viària del Consell d’Eivissa Toni Marí, s’han reunit per pactar el projecte de millora de la seguretat a la creuera de Forada, un punt conflictiu a on s’havia demanat a la Direcció General de Trànsit del Govern espanyol la instal·lació d’un radar, que ha estat denegat, i en què es prendran tota una sèrie de mesures extraordinàries per reduir la perillositat d’aquest punt, tal com han informat aquest dilluns des del Consell Insular.
Aquesta creuera es troba entre el descampat que s’utilitza com aparcament (i que els dissabtes acull el mercat de producte local), el Bar Can Tixedó i el CEIP Buscastell. És un punt de conflicte per mor de la sortida constant de vehicles des de l’aparcament, sumat a la gran velocitat a què circulen alguns conductors, incomplint allò que marquen els senyals de trànsit (màxim 40 km/h), sent causa de nombrosos accidents de diferent gravetat, assenyalen des del Consell.
Per això el projecte comportarà: «una ordenació de les entrades i sortides de l’aparcament existent a la zona, amb l’objectiu que les maniobres dels usuaris entrant o sortint del mateix no suposin un entorpiment pels qui circulen per la carretera; la instal·lació de dos passos de vianants elevats, com a elements reductors de la velocitat; i un reduïment de l’amplada dels carrils en l’aproximació als passos de vianants», detalla la institució insular després de la reunió.
A més, a més, des de l’Ajuntament han anunciat en aquesta trobada que, en paral·lel a la redacció d’aquest projecte, es treballa en la instal·lació d’una lluminària específica per al pas de vianants de davant l’escola, dotada d’un sensor per tal que s’encengui cada vegada que un vianant s’apropi per emprar-lo.
2 pasos peatonales elevados? Qué quiere decir? 2 pasarelas peatonales elevadas? O simplemente pasos peatonales tipo badén? Ojo, que el matiz es muy muy importante…y por otro lado, por qué no se plantea una rotonda tipo glorieta? Se podría encajar …y sería la actuación que mejor garantiza la seguridad…