@Noudiari/ El Consell d’Eivissa participa per primera vegada amb estand propi a la cimera Madrid Fusión, considerada la capital mundial de la gastronomia. Es tracta d’un esdeveniment d’alt nivell i impacte internacional on hi coincideixen els millors cuiners del món i els millors productes. A la fira, que es celebra entre el 25 i el 27 de gener, el Consell d’Eivissa hi fa promoció dels productes i plats de l’illa sota la marca pròpia Sabors d’Eivissa.
El president del Consell i de la Fundació de Promoció Turística, Vicent Torres, s’hi ha desplaçat avui per donar suport a les activitats previstes. La presència a la cimera gastronòmica està protagonitzada per la Fundació de Promoció Turística d’Eivissa, amb la participació del Departament de Medi Ambient, Habitatge i Medi Rural i Marí i la col·laboració de les Associacions de Carnissers, de Forners i Pastissers i de Cellers i Viticultors de la Pimeef.
El president ha rebut a l’estand d’Eivissa el president de Madrid Fusión, José Carlos Capel, amb qui ha comentat l’èxit que estan tenint els productes d’Eivissa. De fet, com ha explicat el president, després de la gran acollida que ha tengut Eivissa «estam pensant en un futur millorar l’espai que tenim, ampliar la nostra participació i convidar els nostres professionals, tant de productors com del sector de la restauració, a venir a una de les fires més importants del món en gastronomia».
La participació d’Eivissa a Madrid Fusión és una aposta per presentar la gastronomia de l’illa com un important atractiu turístic, a més de promocionar més enllà de les nostres fronteres els productes més emblemàtics. Cuiners de renom, com Sergi Arola, han passat per l’estand d’Eivissa a interessar-se pels productes de l’illa.
Els que es presenten i es poden degustar a l’estand són els productes que tenen un reconeixement europeu com a Indicacions Geogràfiques Protegides Vi de la Terra Eivissa i Herbes Eivissenques, i els productes emparats sota la marca col·lectiva Sabors d’Eivissa: Sobrassada d’Eivissa i Flaó d’Eivissa.
A Madrid es presenta la importància i qualitat de productes que transmeten la tradició eivissenca d’hospitalitat, com era rebre un visitant a una casa pagesa amb vi i sobrassada o flaó i herbes, quan era temps de pasqua. A Madrid Fusión també es dóna difusió dels restaurants que aposten per la gastronomia eivissenca sota el segell Sabors d’Eivissa. També s’informa dels altres productes inclosos a la marca, com l’anyell, la mel i, la gran desconeguda, la llagosta d’Eivissa.