El Consell d’Eivissa ha iniciat els tràmits per a la redacció del primer Reglament de viatgers i del servei de transport públic regular per carretera que, a la pràctica, fixarà els drets i els deures de tots els usuaris i de les empreses concessionàries d’autobús regular de l’illa d’Eivissa.
Aquest expedient s’ha iniciat amb una consulta pública que ja està oberta i que podrà rebre aportacions de particulars, col·lectius, patronals, partits polítics i altres interessats fins el 19 de desembre, a través del Tauler d’Anuncis de la Seu Electrònica del Consell Insular d’Eivissa.
L’objectiu d’aquest Reglament és regular i determinar les condicions generals d’utilització per als usuaris dels serveis de transport públic regular de viatgers, desenvolupant les normes que ja vénen establertes tant a la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears com la Llei 16/1987, de 30 de juliol, d’Ordenació dels Transports Terrestres.
El director insular de Mobilitat, Roberto Algaba, ha explicat que amb aquesta mesura, pionera, «posam a disposició de tota la ciutadania, poder plantejar què és allò que realment els preocupa quan fan servir l’autobús: quina informació ha de contenir una parada, l’obligatorietat de complir l’aforament dels vehicles, les condicions mínimes de salubritat que han de tenir els vehicles, les instruccions de com ha de ser l’accés i el descens dels viatgers…etcèra. En definitiva, accions que milloraran el dia a dia dels usuaris d’aquest servei i, sobretot, que establirà un règim sancionador que castigarà l’incivisme i l’incompliment, vengui de qui vengui».
Aquesta millora s’emmarca en el treball que el Servei de Transports del Consell Insular d’Eivissa realitza des del començament de legislatura per millorar sensiblement el servei insular d’autobús, que ha permès redefinir i crear noves línies, baixar l’edat mitjana dels vehicles i que culminarà amb l’entrada en funcionament de les noves concessions.
El servei públic d’autobús regular tancarà 2025 amb més de 7 milions d’usuaris, una xifra que demostra que les accions de millora tenen efectes reals envers les persones usuàries.