El Departament de Transports del Consell Insular d’Eivissa ha reactivat aquest dimecres el Consell Sectorial de Mobilitat per establir les línies principals d’actuació en aquesta matèria. Aquest Consell està format per representants del Departament de Transports de la institució insular, dels cinc ajuntaments de l’illa, del sector i de grups d’interès.
«Aquesta primera trobada ha suposat una primera presa de contacte en la qual han sorgit diversos temes d’interès per part del sector, que s’aniran tractant en les pròximes reunions», ha explicat el conseller insular de Transports, Javier Torres. En concret, s’ha acordat crear la comissió de transport il·legal, que comptarà amb les subcomissions de Seguretat (a les quals participaran el conseller de Transports i el director insular, el director insular de l’Estat a les Pitiüses, els regidors de Seguretat dels cinc municipis, el comissari en cap de la Policia Nacional, el cap de la Guàrdia Civil, el cap del Destacament de Trànsit) i de Seguiment (que comptarà amb el conseller de Transports i el director insular, les dues federacions de taxis, la Federació de Transport Discrecional i l’Associació de Transport de Mercaderies).
A més, en aquest primer Consell Sectorial també s’ha proposat una comissió específica per tractar el transport col·lectiu de viatgers per carretera. També està prevista la Comissió de Vehicles de Mobilitat Personal (VMP), de la qual formaran part el conseller de Transports i el director insular de Transports, els regidors de mobilitat dels cinc ajuntaments, tècnics de mobilitat dels ajuntaments, la DGT i els grups d’interès que es considerin oportuns.
El Consell Sectorial i les comissions funcionaran amb una freqüència mínima de dues reunions a l’any. «L’objectiu és formalitzar les reunions que el Departament de Transports ja estava portant a terme i així garantir-ne la continuïtat. La mobilitat de l’illa experimentarà transformacions i millores molt importants els pròxims anys i els fòrums de participació com aquest Consell Sectorial són crucials per prendre millors decisions, participades per totes les administracions i sectors implicats», ha conclòs Torres.
Es crea un problema i després s’obre una comissió (gastant sous publics) amb l’excusa de solucionar-lo.