@Noudiari/ La consellera d’Administracions Públiques, Núria Riera, s’ha reunit amb el President del Consell Insular de Formentera, Jaume Ferrer, i el seu equip per tractar diversos temes que són competència de la conselleria que gestiona Riera i que afecten aquesta institució. En aquest sentit s’han tractat temes relacionats amb les emergències i l’administració.
De les àrees sota la competència de la consellera, s’ha parlat sobre el Decret de seguretat a les platges que la conselleria ha posat a disposició del Consell de Formentera per tal de perfilar aspectes per a la futura redacció de la normativa. Un altre de les qüestions tractades ha estat la col·locació de plaques identificatives mitjançant un codi que permeti localitzar els habitatges que es troben en sòl rústic en cas d’ incidències. Hi ha acord i es busca una data per a la signatura d’un conveni de col·laboració.
D’aquesta forma, quan una persona faci una trucada, podrà facilitar el codi de seguretat i, automàticament, els serveis d’emergència localitzaran la ubicació geogràfica en un aparell de navegació mòbil, així com el camí més curt per arribar-hi. Aquest projecte de numeració constituirà una bona eina de localització amb l’objectiu de garantir l’accés ràpid en casos d’emergència.
Aquest projecte és fruït d’un treball iniciat el 2009 per part del Consell Insular de Formentera, que en una primera fase de localització va situar sobre el mapa 350 camins rurals i al voltant de 6.500 construccions, de les quals 4.500 són habitatges particulars.
En relació a l’Administració, Núria Riera ha expressat el seu interès per millorar la modernització de l’Administració. Ha recordat que Formentera ha signat el conveni d’interoperabiltiat perquè pugui compartir dades amb la resta d’institucions que s’hi adhereixin (ajuntaments, consells i el mateix Govern). En aquest sentit, Riera s’ha referit en la feina que s’està fent per modernitzar l’Administració i ha insistit en la necessitat d’agilitzar tràmits i simplificar-los.
El “cost afegit” en els tràmits administratius
Així, la consellera ha explicat que per primera vegada es contemplarà el factor de la insularitat com a un “cost afegit” en els tràmits administratius. En aquest sentit, quan s’estudiï quin cost econòmic suposa cada tràmit per al ciutadà es tindrà en compte la triple insularitat de Formentera per als seus residents o la doble insularitat d’Eivissa i Menorca respecte el cost que tenen els mateixos tràmits administratius a la península.
La consellera Riera ha avançat que aquest estudi de càrregues administratives en què s’incorporarà, per primera vegada, el cost de la insularitat es remetrà a Madrid perquè el Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques ho tingui en compte a l’hora d’impulsar la simplificació administrativa.
Curs de Protecció Civil a Formentera
En relació a emergències, ha explicat que des de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) hi ha previst tirar endavant un curs bàsic de Protecció Civil el 2014 perquè es puguin incorporar nous voluntaris a l’Agrupació de Protecció Civil de l’illa, que compta ja amb 44 persones. Per altra banda també és previst un curs de reciclatge, per als voluntaris que ja estan formats, sobre el maneig de desfibril·ladors semi-automàtics (DESA)
Encara en matèria d’emergències també s’ha parlat del Pla territorial d’Emergències de Formentera, homologat per Conselleria d’Administracions Públiques i que ha de ser aprovat pel Ple del Consell Insular.