El vicepresident segon i conseller de Transports del Consell Insular d’Eivissa, Javier Torres, ha presentat aquest dimarts 21 de setembre el nou projecte de línies d’autobús. Aquest document implica un augment important dels serveis de transport públic, sobretot durant l’hivern, millores als vehicles (menys contaminants i amb prestacions com Internet i pantalles que informen de les parades) i actualitzacions de tarifes. A més, el transport públic d’Eivissa renovarà la seua imatge.
Torres ha recordat que gràcies a l’aprovació definitiva del Pla insular de serveis de transport regular de viatgers per carretera de l’illa d’Eivissa, el Departament de Transports ha pogut definir una nova estructura i model de servei, que persegueix com a objectius estratègics fonamentals l’augment i la modernització dels serveis públics de transport.
«Aquest projecte de línies és una aposta de futur per la mobilitat de l’illa i s’ha dimensionat tenint en compte les seues característiques. Plantejam una alternativa real al vehicle propi», ha manifestat Torres, qui ha recordat que les concessions del servei públic de transport de viatgers porten 10 anys caducades. «Eivissa mereix un servei d’autobús digne i durant aquesta legislatura la nostra màxima prioritat és aconseguir-ho», ha recalcat el vicepresident segon i conseller insular de Transports.
Respecte a les millores per municipis, el d’Eivissa tendrà 15 línies, tres de les quals operaran de nit. Les connexions seran més directes, se suprimiran recorreguts ineficients i es dotarà el servei amb 4 noves línies purament urbanes, a més d’una línia nocturna que unirà Vila, Sant Jordi, es Puig d’en Valls i Jesús.
A Sant Josep hi haurà 22 línies i les expedicions entre aquest municipi i el de Sant Antoni s’incrementaran un 54% a l’hivern (per exemple, la línia que connecta l’Aeroport amb Sant Josep i Sant Antoni funcionarà durant tot l’any) i un 13% a l’estiu.
A Santa Eulària, amb 19 línies de bus, la millora del servei és notable: s’amplien un 133% les expedicions entre aquest municipi i el de Sant Antoni a l’hivern i un 83% a l’estiu. També és important l’increment de la connectivitat entre Santa Eulària i Sant Joan, també registrarà un 133% més d’expedicions als mesos de temporada alta. A més, l’enllaç entre l’Aeroport i Santa Eulària des Riu operarà tot l’any, no només a l’estiu.
Sant Antoni, per la seua banda, disposarà de 20 línies d’autobús i la novetat més important és la creació d’una línia que enllaçarà aquest municipi amb el de Sant Joan. A més, la connectivitat amb Sant Josep s’incrementa un 54% a l’hivern i un 11% més d’expedicions a l’estiu.
Quant a Sant Joan, les freqüències augmentaran considerablement amb el nou projecte de línies de l’illa. En concret, les expedicions entre Sant Joan i el municipi d’Eivissa s’incrementaran un 75% a l’hivern i un 120% a l’estiu.
Respecte als vehicles, s’exigeix que siguin menys contaminants i que contribueixin a l’estalvi energètic. A més, s’adaptaran a les persones amb mobilitat reduïda (PMR), tendran connexió wifi, comptaran amb pantalles informatives i altaveus i tots els autobusos de l’aeroport disposaran de portamaletes. Tots els vehicles també estaran dimensionats a les necessitats de cada línia.
El sistema d’informació s’integrarà amb el projecte Ibiza Smart Island i els 150 pals indicadors que s’instal·laran informaran de la localització dels autobusos. A més, s’oferirà una aplicació mòbil per indicar en temps real l’arribada del vehicle a les parades.
Finalment, el sistema tarifari també s’actualitzarà, s’homogeneïtzaran tarifes per fomentar l’ús de l’autobús. En concret, es mantenen les modalitats actuals i s’afegeix la T-4, una targeta específica per visitants per viatjar en bus durant 4 dies. D’aquí a que finalment es liciti el servei s’estudiaran més alternatives per als no residents.
Així mateix, hi haurà tarifes especials per a les connexions amb l’aeroport i amb les platges, s’eliminarà la caducitat del saldo de totes les targetes i el transbords entre línies seran gratuïts els primers 60 minuts.