@Noudiari/ El decret de mesures per a la simplificació documental als procediments administratius que va aprovar el Consell de Govern el passat 8 de febrer entrarà demà en vigor. Aquesta proposta de la conselleria d’Administracions Públiques permetrà estalviar a les empreses i ciutadans de Balears un mínim de 17 milions d’euros en un any, gràcies a la supressió de diverses càrregues administratives.
Aquesta mesura «constitueix un element clau dins del compromís del Govern de les Illes Balears d’aconseguir una activitat administrativa eficient i pròxima als ciutadans», segons l’administració de la Comunitat Autònoma. El decret neix amb l’objectiu final de que el Govern balear esdevingui una administració «més fàcil i accessible».
Amb aquesta simplificació dels tràmits documentals, les empreses i particulars obligats a fer en qualsevol procediment administratiu gaudiran d’una execució més àgil i directa, gràcies a la reducció de la quantitat de documents que s’han d’aportar a l’Administració i al impuls de la via telemàtica, dos dels pilars del decret.
El Govern de les Illes Balears ha duit a terme un procés participatiu de l’avantprojecte de decret, mitjançant el qual tots els ciutadans han pogut informar-se i incorporar les seves propostes, comentaris i suggeriments a traves de la pàgina Balears Opina. Aquesta procés participatiu, finalitzat el 3 d’agost de 2012, va rebre 2.096 visites i es manté obert com un canal de comunicació perquè els ciutadans de Balears puguin fer les seves propostes, comentaris i suggeriments.