@Noudiari/ Esperança Marí, diputada de la coalició PSOE-Pacte per Eivissa al Parlament de les Illes Balears, ha defensat les esmenes als pressupostos per a 2015, en l’àrea d’Educació, davant el ple del Parlament. Marí ha volgut remarcar que, “la suposada pujada de què es vanta el PP en els pressupostos d’Educació és completament fictícia, per dues raons: la primera, perquè una part del petit augment pressupostari anirà a una qüestió tan bàsica com el pagament de les nòmines del professorat dels últims mesos d’enguany; i, en segon lloc, perquè les necessitats en l’àmbit de l’Educació han pujat molt més del que teòricament augmenta el pressupost”.
Segons Marí, “al llarg d’aquesta legislatura el Govern de les Illes Balears “ha atacat sistemàticament el món educatiu illenc, i l’ha desballestat tant com ha pogut i, des del nostre punt de vista, ho ha fet a consciència, perquè l’Educació resulta bàsica per a la cohesió de les Balears com a país”. Per a la diputada eivissenca “el Govern i el partit que li dóna suport haurien de tenir més sentit de país i menys de partit, per fer uns pressupostos com faria falta en l’àmbit educatiu”.
Un dèficit: la manca d’un Mapa d’Infraestructures Educatives
Segons Esperança Marí, “els pressupostos parteixen d’un dèficit de base, que és no comptar amb un Mapa d’Infraestructures Educatives de les Illes Balears, ja que el Govern no ha elaborat aquest mapa, en contra del que varen prometre”.
A banda de l’esmena que fa referència a la dotació que seria necessària per a personal docent, de set milions d’euros, les infraestructures educatives ocupen una part important de les esmenes presentades al Ple del Parlament. “Com que no hi ha Mapa d’Infraestructures ni cap tipus de planificació, hem de fer esmenes per qüestions com arreglar una tanca, una caldera o un terrat”, ha lamentat. En el cas d’Eivissa i Formentera, Marí destaca les esmenes “per al Centre Integrat d’Hostaleria i Turisme, per posar en marxa Can Marines, per a l’escola nova de Sant Ferran, per a l’Escola Oficial d’Idiomes d’Eivissa o de menors com l’adaptació de l’ antiga l’Escola de sa Bodega perquè es pugui adaptar a les necessitats de l’Escola d’Adults.»
Inexistència d’atenció a l’alumnat amb problemes de salut mental
Així mateix, la diputada eivissenca ha lamentat la inexistència d’atenció a l’alumnat amb problemes de salut mental a Menorca, Eivissa i Formentera: “Només Mallorca compta amb una UTES, i això constitueix una clara discriminació per als infants de la resta de les illes que pateixen aquests problemes de salut”. En l’àmbit de la igualtat d’oportunitats, també hi ha inclòs una esmena per crear Aules d’Acollida per a l’alumnat nouvingut. En el mateix sentit es demana un augment de beques menjador o beques per a llibres de text. La partida no és suficient perquè no té en compte la situació social de les Illes Balears, els 60.000 infants que estan en risc de pobresa i els 450 joves en situació de risc social».
Finalment, ha inclòs una esmena amb una partida fictícia per començar a articular un futur Pacte per l’Educació. Davant el rebuig de les esmenes per part del PP, Marí ha volgut remarcar que “l’Educació no només no constitueix cap prioritat per al PP ni per al Govern de les Illes Balears, sinó que queda clarament bandejada: només els interessa com a camp de batalla ideològic, i llavors diuen que són els mestres i els professors els que polititzen l’Educació”.