@Noudiari/ La diputada de la coalició PSOE-Pacte per Eivissa, Esperança Marí, ha preguntat al Ple del Parlament de les Illes Balears a la consellera d’Educació, Cultura i Universitats del Govern quina valoració fa de l’inici del curs 2014-15. Segons la diputada eivissenca, “la realitat és molt lluny de la pel·lícula que el Govern ens vol fer creure sobre l’inici de curs i pel que fa a les plantilles, encara hi ha centres que no tenen la plantilla de professors completa, i hi ha substitucions per cobrir”.
Així mateix, Marí ha remarcat que “la conselleria no ha atès les demandes de professorat de suport a la diversitat, de manera que hi haurà un contingent d’alumnes, els més vulnerables, que no seran atesos correctament”. A un altre nivell, la diputada de PSOE-Pacte per Eivissa recorda que “una qüestió com la del transport escolar de l’alumnat amb necessitats de Santa Eulària torna a estar sense atendre. L’any passat ja va començar així, i el govern enguany ho hauria pogut preveure fàcilment, però se n’ha tornat a oblidar. Tornen a rebre els més febles».
Manca d’espai als centres de Santa Eulària
Quant a la matrícula, Marí afirma que “no s’han tengut en compte les previsions de matrícula, a Santa Eulària del Riu. “Els col·legis d’aquesta població tenen un contingent d’alumnes que no poden assumir, de la mateixa manera que no poden fer el que pretenia la conselleria (augmentar grups), per manca d’espai, i també els vàrem advertir que això passaria”, ha subratllat la diputada progressista.
Esperança Marí també ha criticat que “els mestres han hagut de realitzar, a determinades escoles, funcions que no els pertoquen. En alguns centres, l’ajuntament no havia realitzat la neteja necessària, i els mestres han hagut d’agafar poal i fregadora, i deixar-los en condicions de neteja adequades per començar el curs”.
“Tot això no és res, encara, si ho comparam novament amb el desori del TIL. Hi ha centres on un mateix grup d’alumnes tenen, posem per cas, les matemàtiques, a dies en català, d’altres en castellà i d’altres en anglès; de manera que, previsiblement, no aprendran matemàtiques, català, castellà ni anglès”, ha conclòs Marí, qui ha demanat de nou diàleg entre els docents i les institucions.