El candidat d’Eivissa i Formentera al Senat, Juanjo Ferrer, ha reclamat avui que la gestió del port i l’aeroport pugui realitzar-se des de les illes i ha incidit en la necessitat de posar límits als jets privats i als creuers. «Hem de tenir veu perquè la prioritat ha de ser donar un bon servei a la gent d’Eivissa i Formentera», ha afirmat.
«L’aeroport d’Eivissa està sent tractat per Aena com una unitat de negoci d’aquesta empresa. Una unitat més d’una xarxa estatal de 46 aeroports i dos heliports, amb un sistema de funcionament en què els beneficis d’uns aeroports rendibles, com el d’Eivissa, s’utilitzen per compensar dèficits dels aeroports que tenen pèrdues», ha explicat en un comunicat de premsa, al temps que ha criticat que aquests beneficis «no arriben mai a Eivissa, perquè són molt superiors a les inversions que es realitzen».
Ferrer també s’ha referit a la necessitat de limitar els jets privats. «El PP, en el seu moment, va decidir ampliar la plataforma de jets privats de l’aeroport. Les conseqüències ja les coneixem: Ens hem convertit amb el segon aeroport amb més jets de tot l’Estat i el novè d’Europa, amb un increment del 10% en 2022 i més de 15.000 operacions», ha recordat.
A més, ha criticat que sobre el port d’Eivissa també hi ha una «insuficient capacitat de decisió»: «Tenim un únic representant dins del Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària, que correspon a un representant del Consell Insular que tradicionalment se cedia a l’alcalde. En aquesta nova legislatura, el PP ha decidit que l’alcalde d’Eivissa no estigui dins del Consell d’Administració i que aquesta única plaça l’ocupi el representant del Consell. No ens pareix correcte que l’alcalde no hi sigui. Necessitam més veu, més participació. La nostra veu ha de prevaldre sobre qüestions molt urgents i necessàries, com és la limitació de l’arribada de creuers al Port de Vila, que naltros defensam».