Les Illes Balears presentaran en la fira un nou estand inspirat en la posidònia, “hi haurà un mostrador específic dins l’estand amb material promocional sobre la destinació de Formentera fent especial incidència en totes les activitats i possibilitats que ofereix l’illa fora de temporada alta”.
Així ho ha explicat la presidenta del Consell de Formentera, Ana Juan, que assistirà a la fira acompanyada de la vicepresidenta i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, i el cap de Promoció Turística, Carlos Bernús que té previstes celebrar diverses reunions amb premsa especialitzada, operadors turístics i agents de viatge mentre se celebra la fira.
“Aquesta és una de les principals fires nacionals, i precisament des de fa tres anys el mercat espanyol s’ha convertit en el prioritari a la nostra illa”, segons ha declarat Alejandra Ferrer. “Com no podia ser d’altra manera, destacarem el vessant sostenible de l’illa tant pel que fa al medi ambient, com a la sostenibilitat turística, social, econòmica i cultural així com temes de circularitat. Convidarem els visitants a venir a gaudir de la singularitat de la nostra illa, mentre ens ajuden a seguir preservant-la”, segons ha concretat.
Dades sobre el mercat nacional
El mercat nacional a l’any 2019 (any precovid) representava el 29 %, sent el segon darrere de l’italià (37,2 %). Aquest any 2022 ha superat a l’italià per 11,17 punts, ha representat el 39,28 % dels visitants, mentre que l’italià ha representant el 28,01 %. Al 2021 va representar el 50,68 % i al 2020 el 75,56 %. però varen ser dos anys marcats per la pandèmia en què el mercat de proximitat es va incrementar per aquest motiu.
Per comunitats autònomes, les que han tengut més representació han estat per aquest ordre, Catalunya amb un 33,47 %, Comunitat Valenciana amb un 17 %, Madrid amb un 16 %, Illes Balears amb un 11 % i Andalusia amb un 8 %. El comportament del mercat nacional es diferencia perquè: coneixen l’illa per referències familiars o amics, el temps de reserva torna a ser com l’any 2019, amb una antelació de més de tres mesos. Els motius de visita i el que més valoren són les platges, el paisatge i el contacte amb la natura, segons es desprèn del baròmetre del turista fet per l’Observatori de Dades de Formentera.
Agenda
El dijous 19 de gener, a les 11.00 h, tendrà lloc la presentació de la destinació Illes Balears, la vicepresidenta Alejandra Ferrer presentarà les novetats turístiques de la destinació Formentera davant premsa i públic especialitzats. També el dijous a les 13.00h, la presidenta Ana Juan participarà en la presentació “Islas Azules y circulares”. El dissabte 21 i diumenge 22 de gener la fira s’obrirà al gran públic per anar a conèixer de manera directa les diferents destinacions.