El Consell de Formentera, a través de l’àrea de Turisme, es promociona aquests dies a l’ITB de Berlín (Internacional de Turisme de Berlín) que se celebra de manera telemàtica entre el 8 i el 10 de març. Precisament aquest matí, el cap de promoció, Carlos Bernús, ha fet una connexió en directe des del Palau de Congressos de Palma, juntament amb representants dels altres consells, per participar en una taula redona sota el títol “Illes Balears. Experiència i noves oportunitats”.
En aquesta trobada, Bernús ha presentat davant el sector i la premsa especialitzada a Formentera com una illa «sostenible amb projectes pioners, com ara Formentera.eco, de regulació d’entrada de vehicles, o el Save Posidonia Project, que interessen especialment en un mercat que dona importància a les mesures ecològiques, com l’alemany, quart en nombre de visitants de l’illa».
“A més d’una destinació sostenible, també hem presentat Formentera com una destinació idònia per al turisme familiar o per als amants de la natura. Hem explicat tota l’oferta que tenim en els mesos de temporada baixa, com les rutes verdes, ornitològiques i patrimonials, i l’oferta cultural, l’esportiva i la gastronòmica”, ha afegit Bernús.
Previsions per a l’estiu
El cap de promoció ha assegurat que “al mercat de Formentera encara no consta que hi hagi cancel·lacions per la invasió de Rússia a Ucraïna”, però sí que ha assegurat que “lògicament, el conflicte bèl·lic genera incertesa en vista a la pròxima temporada turística i pot tenir repercussions en els preus, en l’economia dels nostres visitants i, en conseqüència, en les reserves; un estiu més, el sector haurà de ser flexible, com ja ho ha set en els passats dos anys a causa de la covid-19”.
Si la nuclear i el gas són energies sostenibles, tres hores d’avió, 15 minuts de taxi i trenta minuts de barca ràpida per una setmana de vacances és turisme verd.